اجتماعیبرترین های کسب و کار

شلوار کارگو چیست و نحوه استایل با آن

حتما امروزه اسم شلوار کارگو را زیاد شنیده اید. همان شلوار شیش جیب است که در اوایل سال 88 شمسی به بازار عرضه شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت افراد زیادی اقدام به خرید کردند. این مدل شلوار از استحکام خوبی برخوردار است. و با تغییراتی جزئی و سلیقه ای، دوباره وارد صنعت مد شده است. شلوار های کارگو با داشتن جیب های بزرگ و متعدد، علاوه بر ظاهری خاص و متفاوت، بسیار پرکاربرد و جادار از لحاظ فضای جیب هستند. شلوارهای کارگو سبک و ویژگی های متفاوتی دارند که در ادامه این مقاله بیشتر با آن ها آشنا می شوید. شلوار جین زنانه کارگو یک سبک شلوار راحت و آزاد است، از این رو طرفداران آن اغلب افرادی هستند که به استایل های لش و هیپ پاپ علاقه دارند. البته سبک آن برای همه افراد مناسب است هم خانم ها و هم آقایون می توانند از این سبک شلوار ها بهره ببرند برای تهیه انواع شلوار کارگو می توانید به فروشگاه لباس معتبر مراجعه کنید. در ادامه بیشتر با شلوارهای کارگو آشنا می شویم.

تاریخچه شلوار کارگو

در ادامه جنگ جهانی دوم بود که طراحی و ساخت شلوار های کارگو شکل گرفت. از آن پس این سبک از شلوار ها در جنگ های متعددی به عنوان لباس اسپرت و عملی استفاده می شد. در ابتدا این شلوار ها با پارچه های نخی برای نخبگان ارتش تولید می شدند. ساق های خروسی از ویژگی های این سبک از شلوار ها بود. که اندازه و شکل آن ها مناسب و تهویه بدن به راحتی صورت می گرفت. در واقع تاریخچه شلوار کارگو امروزی الهام گرفته از شلوار های نظامیان گذشته است. این شلوارها به چند دهه قبل، تقریبا اواخر دهه 1930 بر می گردد در واقع طراحی آن ها زاییده تفکر ارتش بریتانیاست. اوایل این شلوار ها توسط نیروهای نظامی و صنعتی مورد استفاده قرار گرفت. محبوبیت شلوار های کارگو در دهه 1950 به اوج خود رسید، استایل این شلوار ها طوری بود که به سمت سبک هیپ هاپ کشیده شد. در آن دوره تعداد زیادی از جوانانی که اهل ورزش بودند از شلوار های کارگو در طول روزمره استفاده می کردند.
به همین روال گذشت تا در دهه 1990 شلوار کارگو به عنوان یک شلوار روزمره جدید شناخته شد و از آن روز به بعد توسط مردان زیادی مورد استفاده قرار گرفت. در دهه های بعدتر این شلوارها رفته رفته از لحاظ طراحی و کاربردی دستخوش تغییر شدند و طراحی آن برای استفاده روزمره بهبود پیدا کرد. هدف اصلی از ایده شلوار کارگو مردانه این است که امکان جابه جایی بهتر را برای آن ها فراهم کند تا در طول روز و در موقعیت ها و فضاهای مختلف راحت باشند. با گذشت زمان سبک شلوارهای کارگو و راحتی آن مورد توجه خانم ها هم قرار گرفت که امروزه هم طراحی، تولید و روانه بازار شد. جهت اطلاعات بیشتر از شلوارم مام (mum) و شلوار کرپ کلیک کنید.

شلوار کارگو چیست؟

شلوار های کارگو در لغت یعنی محموله ای که از طریق باربری جا به جا می شود، نام گذاری این مدل از شلوار هم به همین دلیل است. شلوار کارگو از سبک شلوارهایی است که کارکنان صنعتی و نظامیان و کسانی که نیاز به حمل وسایل زیادی دارند، طراحی شده است. شلوار های شیش جیب و یا کارگو جیب های بزرگی دارند و قابل بستن در قسمت های مختلف مثل ران و ساق پا و پشت پا هستند. نگهداری و دسترسی آسان به وسایل و تجهیزات برای نظامیان را فراهم می کند. با اینکه شلوار کارگو از سبک شلوار نظامیان و ارتش بریتانیایی است، اما در سبک امروزی کمی تغییر با توجه به سلیقه و ایده طراحان در قسمت جیب و نگهدارنده های قسمت های مختلف شلوار ایجاد شده است. معمولا پارچه شلوار های کارگو سبک و نرم و در عین حال مقاوم است تا در برابر سایش و خراش به راحتی آسیب نبینند و راحت و بادوام باشند.

شلوار کارگو برای چه افرادی مناسب است؟

سبک آزاد و راحتی که شلوارهای کارگو دارند سبب شده تا اکثر افراد حداقل یدونه از آن ها را برای استایل های خود در موقعیت های مختلف تهیه کنند. از طرفی به دلیل تطبیق پذیری و کاربردی بودن شلوار های کارگو می تواند برای افراد زیادی مناسب باشد. در این بخش می خواهیم با چند گروه از افرادی که این سبک شلوار برای آن ها مناسب است آشنا شویم:

1- افرادی که به فضای باز علاقه دارند

2- کارگران

شلوار های کارگو به عنوان شلوار باری هم معروف هستند. از این رو بسیار مورد علاقه و کاربردی برای کارگران صنایعی مثل ساخت و ساز، مکانیک ها، تعمیرکاران و فعالیت هایی از این قبیل می باشد. افرادی که فعالیت های این چنینی دارند از جیب های بزرگ این شلوار ها برای حمل ابزار های خود بهره می برند. در بعضی از طراحی آن ها جیب ها را پیله دار درست می کنند تا وسایل بیشتری را بتوان در آن جا داد. فضای جیب شلوار های باری به قدری است که ابزار ها و دستکش های بزرگ حجیم کارگران در آن به راحتی جا می شوند.

3- مسافران

شلوار های کارگو بهترین گزینه برای هنگامی است که می خواهید به سفر بروید. ویژگی بارز و اصلی شلوار های کارگو جیب های جا دار آن است. از این رو در هنگام سفر هم افراد می توانند وسایل مورد نیاز ضروری تر را در دسترس خود داشته باشند. کیف پول و کارت های مورد نیاز، پاسپورت، اسناد مسافرتی و وسایل کوچک را می توانند در حین حرکت دم دست داشته باشند.

4- افرادی که به مد علاقه مندند

برای داشتن یک استایل روزمره و خیابانی، شلوار های کارگو بهترین گزینه هستند زیرا این مدل از شلوار ها از محبوبیت بالایی برای استایل های روزمره برخودارند. آن دسته از افرادی که از ظاهر منحصربفرد این شلوار ها خوششان آمده است بسیار زیاد از این سبک استقبال خواهند کرد.

خانم‌ها چطور شلوار کارگو را ست کنند؟

ابتدا نحوه ست کردن شلوار کارگو را برای خانم‌ها توضیح می‌دهیم. آقایان، می‌توانید از این بخش بگذرید.

با تی‌شرت آستین بلند تای دای

تای دای به تی‌شرت یا تاپ‌هایی می‌گویند که طرح آنها حالت رنگین‌کمانی یا ابر و بادی با رنگ‌های شاد دارد. می‌توانید شلوار کارگو رنگ روشن را با تی‌شرت تای دای آبی سفید ترکیب کنید. همچنین می‌توانید شلوار کارگو مشکی فاق بلند را با تی‌شرت آستین‌بلند تای دای که در آن رنگ‌های قرمز و سفید داشته باشد امتحان کنید. بهتر است لبه شلوار به اندازه یکی دو اینچ از مچ پا کوتاه‌تر باشد. کفش‌تان را به‌ رنگ بژ انتخاب کنید. اگر کیف‌تان هم قرمز باشد با یک مانتو مشکی عالی خواهد شد.

با تاپ‌های کراپ

تاپ کراپ تاپی کوتاه است که بلندی آن بین سینه و کمر قرار می‌گیرد. لبه زیری آن کاملا گشاد و آزاد است. این تاپ را می‌توانید راحت با شلوارهای کارگو ست کنید. چون شلوار کمی راحت و گشاد است، تاپی بهتر است که به کل لباس حالت تعادل ببخشد. برای این منظور تاپ کراپ مناسب است؛ با این حال بهتر است رنگ آن را ساده یا شطرنجی انتخاب کنید که کنتراست زیادی ایجاد نکند و دخترانه به نظر برسد.

با ژاکت کشباف

در این صورت ژاکت کشباف پشمی زرد خردلی را امتحان کنید. بهتر است کاملا بلند باشد و تا ران پایین بیاید. یک روسری گرم و شیک با رنگ‌های سبز و خردلی ملایم با طرح چهارخانه بپوشید و همه اینها را با شلوار کارگو خاکستری ترکیب کنید. این استایل زمستانی جوان‌پسند را بوت‌های بلند به رنگ قهوه‌ای شاه‌بلوطی تکمیل می‌کند. زرد روشن واقعا تضاد جذابی با قهوه‌ای یا خاکستری دارد.

می‌توانید یک ژاکت کشباف سفید دکمه‌دار را با شلوار کارگو قهوه‌ای برنزی امتحان کنید.

۳ اشتباه بزرگ درباره انتخاب شلوار کارگو که حتما برای خرید آن باید بدانید

۱. کارگوهایی که زیاد جیب دارند واقعا جذاب نیستند. معمولا دو جیب در قسمت ران‌ها کافی است، زیاد هم هست. این جیب‌ها امروزه کاربرد خاصی ندارند که بخواهید تعداد زیادی از آنها را داشته باشید. بنابراین از پوشیدن شلوارهای کارگو که جیب‌های اضافی زیادی دارند خودداری کنید. مثلا برخی از آنها چهار جیب در پهلوها دارند.

۲. کارگو را با هر لباسی نمی‌توانید بپوشید. شلوار کارگو در اصل برای ارتش و سربازان طراحی شده بود و حالت رزمی آن کاملا مشخص است، حالا هم بیش‌ازحد غیررسمی هستند. واقعا لزومی ندارد آنها را با پیراهن رسمی، کت بلیزر یا کت مخصوص کت‌وشلوار بپوشید.

همچنین کفش آکسفورد، بلوچر و نظایر آنها را هرگز با کارگو نپوشید، مگر اینکه عزم‌تان را جزم کرده باشید که ظاهری خنده‌دار برای خودتان درست کنید!

۳. لطفا شلوار کارگو طرح ارتشی را کنار بگذارید! این شلوار برای شکار، صیادی و نظایر آنها هیچ ایرادی ندارد؛ ولی چه لزومی دارد که از این طرح در کوچه و خیابان استفاده کنید؟ این شلوارها جز اینکه ظاهری مانند یک شبه‌نظامی به شما بدهند، هیچ جذابیت خاصی ندارند. شما که نمی‌خواهید جایی استتار کنید، پس نیازی ندارید از بین این همه رنگ زیبای شلوار کارگو، طرح ارتشی را بپوشید. به‌جای آن از رنگ‌های خنثا مانند آبی‌سرمه‌ای، خاکی، ذغالی و سبز زیتونی استفاده کنید که فوق‌العاده زیبا هستند. یکی از راحت ترین و پرطرفدارترین شلوارهاست که این روزها علاوه بر آقایان ، بین خانم ها هم علاقمندان بسیاری پیدا کرده است. برای ست کردن با این شلوار اصول و قواعدی مشخص وجود دارد، چرا که این مدل شلوار مناسب هر نوع مجلس یا مکانی نیست. حتما این مطلب شادمگ را تا انتها بخوانید.

انواع مختلف شلوار کارگو

شلوارهای کارگو مخصوص خانم‌ها معمولا از پارچه‌های متنوع‌تر و در رنگ‌های ملایم‌تری تهیه می‌شوند و ممکن است تزئیناتی مانند روبان هم داشته باشند. برخی از انواع شلوار کارگو در قسمت مچ پا گشاد هستند و برخی دیگر با کش یا بند محکم می‌شوند. این دسته از شلوارها باید حدود چند سانتی‌متر کوتاه‌تر باشند و مچ پا دیده شود.

در سال ۱۹۹۸، رالف لورن، طراح مد آمریکایی، اولین شلوار کارگو ابریشمی را در نمایش مد خود روی صحنه ارائه کرد. حالا پس از آن سال‌ها دوباره این شلوارها به صنعت مد بازگشته‌اند و می‌توانید با ست‌کردن آنها با لباس‌های مختلف، استایلی جذاب برای خودتان ایجاد کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا