علمی و پزشکی

شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس

به گزارش خبرگزاری شبکه، روس‌ها مدت‌ها است که روی تبدیل کردن بمب‌های سقوط آزاد خود به مهمات هدایت‌شونده دقیق کار می‌کنند و در تازه‌ترین نمونه مدعی ساخت کیت هدایت دقیق برای بمب‌های غول‌پیکر FAB-1500 شده‌اند.

به دلیل طراحی خاص این بمب‌های غول‌پیکر تبدیل کردن آن‌ها به مهمات هدایت دقیق کار بسیار دشواری است که اکنون بر اساس ادعای یک خلبان نظامی سابق روسی در کانال فایتربمبر به حقیقت پیوسته است.

شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس

هدایت دقیق و نقطه زن کردن بمب یک و نیم تنی FAB-1500 با سر جنگی غول‌پیکر ۷۰۰ کیلوگرمی خبری ترسناک برای ارتش اوکراین خواهد بود. این بمب‌های غول‌پیکر تا پیش از عملا در میدان نبرد امکان استفاده نداشتند چرا که جنگنده‌ها برای رها کردنشان باید به فضا محافظت‌شده با پدافند وارد شده و عملا خود را به خطر می‌انداختند.

روس‌ها قبلا بمب‌های نیم تنی FAB-500 را به کیت هدایتی مجهز کرده بودند.

شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس

حالا با قابلیت گلاید و هدایت دقیق می‌تواند این بمب‌ها را از فاصله‌ای ایمن به سمت میدان نبرد و تاسیسات حیاتی دشمن پرتاب کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این بمب‌های هدایت دقیق برای استفاده در جنگنده‌ بمب‌افکن‌های سوخو ۳۴ فولبک طراحی شده‌اند و هر جنگنده می‌تواند دو بمب را با خود به آسمان ببرد.

سوخو ۳۴ یکی از برترین جنگنده‌های روسیه است که قابلیت به کارگیری طیفی گسترده از مهمات از جمله موشک هایپرسونیک کینژال را دارد.

۵۸۵۸

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا