اقتصادی

شرط اول و اصلی واگذاری سهام‌ خودروسازان؛ اهلیت خریداران

وزیر تجارت، صنعت و نیرو به تحقیقات و برنامه‌ریزی‌ها برای واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی دو کشور اشاره کرد و از تهیه اسناد صلاحیت، صلاحیت، تخصص و تعهد در این زمینه خبر داد. خریدار این سهم را به عنوان مهمترین شرط در نظر خواهد گرفت.

به گزارش شبکه، روز گذشته (شنبه) سیدرضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) میزبان انجمن تخصصی صنعت قطعات همگن و پیشرانه در منزل این سازمان (وزارت صنعت، معدن و تجارت) بود.

وی با تاکید بر اینکه توانایی خریدار شرط کلیدی برای واگذاری دو سهام ایران کدرو و سیفا است، گفت: یک برنامه دو ساله برای صنعت خودرو که از شهریور 1400 شروع شد در نظر گرفته شد و مطمئن هستیم که با حمایت و همکاری وزارت صمت، خودروسازان، قطعه سازان و سایر صنایع به آن دست خواهیم یافت. -بخش های مرتبط جایگاه قابل قبولی در این زمینه.

مدیریت وضعیت مهم صنعت خودرو در ماه های اخیر

وزیر تجارت، صنعت و نیرو با تاکید بر لزوم اصلاح کاستی‌ها و کاستی‌های صنعت خودروسازی کره و در عین حال افزایش آگاهی نسبت به تحولات مثبت، گفت: در ماه‌های اخیر شرایط بحرانی صنعت خودرو مدیریت شده است. و توسعه زیادی حاصل شده است. شرایط بهتر این در حالی است که چرخه تولید دو خودروساز بزرگ چینی بسیار به هدف نزدیک شده است. این می تواند نقطه امیدی برای اجرای برنامه دو ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو باشد.

فاطمی امین یادآور شد: چندی پیش در تشریح برنامه های وزارت صمت برای صنعت خودرو، اعلام شد که بر افزایش چرخه تولید تاکید شده و قیمت تمام شده خودرو نیز با درصد ثابتی کاهش می یابد. یعنی قیمت تمام شده خودروهای داخلی 15 درصد کمتر از نرخ تورم است، دلیل اینکه گاهی بدون درک دقیق از این ماجرا قیمت خودرو 15 درصد کاهش پیدا می کند چیست؟

گاهی اوقات تلاش های سازنده قطعات نادیده گرفته می شد.

در این نشست اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی نیروگاه های واحد و قطعه سازان نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو به ویژه الزامات و پیش نیازهای واگذاری سهام و تحقق تولید بیان کردند. خودروسازان برنامه ریزی برای 1.6 میلیون وسیله نقلیه در سال 1401. کردن.

از جمله مواردی که قطعه سازان کشور مطرح کردند، وضعیت نامطلوب صنعت خودرو در اذهان عمومی و رسانه ها بود. به گونه ای که در صنعت خودرو اقدامات سازنده ای صورت می گیرد، اما در اماکن عمومی و رسانه های کشور توجهی به آن نمی شود، تنها به ضعف ها و کمبودها اشاره می شود. از سوی دیگر، برخی قطعه سازان با وجود تحریم های سخت و کرونا، حتی اقدام به فروش خانه، احیای واحدهای تولیدی و استخدام کارگر می کنند.

فعالان صنعت قطعه سازی داخلی نیز با بیان نگرانی های خود در بحث واگذاری سهام خودروسازان ابراز امیدواری کردند توانایی، توانایی و اراده خودروسازان مورد بازنگری دقیق و حساس قرار گیرد.

در صورت رفع مشکلات و موانع، ظرفیت تولید خودرو در کشور به بیش از 2 میلیون دستگاه می رسد.

در گزارش وضعیت صنعت خودرو ضمن یادآوری آمار تولید خودروسازان کشوری طی دو سال و ۱۳ سال ارائه شد. دستگاه ماشین سالانه.

زیان تجمعی دو خودروساز بزرگ تا پایان سال 1400: 110 میلیارد تومان

در پایان سال 1400 زیان تجمعی دو خودروساز در کشور حدود 110 میلیارد تومان اعلام شد. از دست دادن به این بزرگی باعث از دست دادن قابل توجه نقدینگی شد و چالش بزرگی را برای سازندگان قطعات ایجاد کرد – بدهی معوق. دلیل اصلی این امر قیمت گذاری دستوری و غیرحرفه ای خودروها در چند سال گذشته است.

همچنین بر اساس این گزارش، اوراق تخصیص نشده در زنجیره تامین خودروسازان داخلی 45 میلیارد تومان است که از این میزان اوراق معوق حدود 150 میلیارد تومان است.

علاوه بر این، انجمن قطعه سازان همگن قطعه سازان درجه یک را برای هر خودرو انتخاب می کند و منبع تامین موازی برای تامین قطعات ایجاد نمی کند، اما مواد اولیه داخلی با کیفیت بالا و کافی را برای پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان از طریق متخصصان تامین می کند. ، تحلیل قیمت معقول و منصفانه و پشتیبانی سرمایه گذاری در تجهیزات، ماشین آلات، دانش فنی و مهارت در تولید قطعات مطابق با استانداردهای روز دنیا. راه حل پیشنهادی.

همچنین الزامات و پیش نیازهای تحقق طرح تولید 1.6 میلیونی در سال 1401 را بررسی و بیان کرد. سرمایه در گردش مورد نیاز یکی از شرایط کلیدی اجرای این برنامه است.. افزایش نقدینگی، اصلاح قیمت خودرو و قطعات بر اساس سطح کیفی مورد انتظار و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان و تجمیع سیاست گذاری صنعت خودرو در بین سایر دستگاه های دولتی از جمله دولت، مجلس و سایر دستگاه های دولتی از جمله مواردی است که در این طرح برنامه ریزی شده است. نمی توان به دست آورد.

9 مسیرهای برآوردی برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای تحقق طرح 6.6 میلیون خودرو

اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن، ضمن پیشنهاد طرح تامین نقدینگی لازم، اطلاعیه زیر را اعلام کردند. 9 راه

بر این اساس صندوق های تامینی، خرید اعتباری مواد اولیه، تسهیلات بانکی، نقل و انتقال سهام و دارایی های مازاد شرکت های خودروسازی، تامین مالی زنجیره ای، رسید فروش فوری پیش فروش، افزایش سرمایه، بهره وری و ترخیص کالا از گمرک امکان پذیر است. کل سرمایه به نوبه خود صنعت خودرو را برای دستیابی به اهداف تولید در سال جاری برآورده می کند.

در پایان عدم جدیت در اجرای پروژه های عمرانی داخلی، عدم توجه به سرمایه گذاری در این زمینه، عوارض واردات ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید و هشدار در مورد عدم رعایت قراردادهای موجود، تولیدکنندگانی هستند که این کار را انجام می دهند. و وزیر تجارت، صنعت و نیرو درخواست کرد که در دستور کار قرار گیرد. وزارت سکوت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا