اقتصادی

سیگنال سیاسی جدید به بازار ارز/ دلار وارد چه فاز قیمتی می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری هابارون لاین، این خبر مبنی بر انتشار وجوه بلوکه شده توسط ایران از طریق رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی (NSC) منتشر شد. در گزارش نورنیوز به میزان و کشور افشاگری اشاره نشده است، اما رسانه اصولگرای شبکه از افشای 7 میلیارد دلار منابع بلوکه شده خبر داده است. به گفته برخی رسانه ها، این ماجرا چیزی بیش از رفع انسداد پول ایران بوده است.

به نظر می رسد این پرونده در واقع اولین توافق اساسی بین بایدن و دولت های رئیس جمهور است. این توافق در حالی حاصل می شود که کشورهای همسایه در حال داوری هستند و البته مذاکرات ایران و غرب در یک روند طولانی و فرسایشی است.

بازار ارز در روز گذشته (شنبه) با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد. قیمت هر دلار در بورس بانکی تغییر چندانی نداشت اما در بازار آزاد از کانال 32 هزار تومانی عبور کرد و در میانه کانال 33 هزار تومانی متوقف شد و مرز روانی را شکست. ارزش دلار در بازار آزاد

بسیاری از معامله گران بر این باورند که تداوم قیمت دلار در این قیمت می تواند منجر به افزایش تقاضا در بازار ارز شود. البته تقاضای ناشی از ورود سرمایه های اندک به بازار ارز است.

سیگنال های لغو ارز بلوکه کننده ایران اکنون به بازار ارز رسیده است. دلار در روز شنبه هر دو کانال را در بازار آزاد توسعه داد و برخی معامله گران معتقدند این خبر می تواند به عنوان ترمزی برای افزایش قیمت عمل کند.

ادامه گزارش در این زمینه را (اینجا) بخوانید.

223225

دکمه بازگشت به بالا