سیستم هوشمند مکانیزه، آغاز تحول تکنولوژیکی در عملیات پستی
کارشناس ارتباطات شرکت ملی پست ملی گفت: “تجارت در دنیایی که نیرو و باد برای بهره گیری از جدیدترین فناوری تولید می کنند و عرصه رقابتی فضای کسب و کار باریک تر از گذشته است ، موفقیت و موفقیت بیشتری نسبت به دیگران دارد.” از یک طرف باید به فناوری روز مجهز باشد و از طرف دیگر با همکاری بین بخشی بهتر بدرخشد و حوزه تخصصی را به خود اختصاص دهد.
به گزارش شبکه ، در یادداشت زهره مولوی آمده است: “اگر این سالی بود که تجارت آنلاین بالغ می شد و قلمرو فروشگاه آنلاین به دلیل شیوع ویروس کرونا گسترش می یافت ، من آن را بزرگ نمایی نمی کردم.” هر روز شاهد افزایش قابل توجهی در عرضه طیف گسترده ای از کالاها و محصولات در فضای مجازی و افزایش تقاضای مردم برای مطالب در این زمینه هستیم. به نظر می رسد این روندها مبنایی برای کرونا هستند و این شیوه های جدید تجارت همچنان سلیقه تامین کنندگان و مشتریان را تأمین می کند.
این تغییر مهم نیاز به یک شبکه حمل و نقل کاملاً سازمان یافته ، منظم و منظم در سطح کشور دارد که بتواند زنجیره تأمین را تکمیل کرده و اعتماد مردم ، صاحبان مشاغل و دولت ها را جلب کند. تنها شبکه با همه این ویژگی ها شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است. در سال جاری ، این شرکت به دلیل تفاوت های بسیار زیاد در محیط های تجاری در سایه همه گیر ویروس کرونا ، شاهد یک انقلاب بزرگ در عملیات بوده است. این یک تصمیم و هدف برای سالها بوده است ، اما شما در وسط گلوگاه گیر کرده اید ، و سرانجام ، با فشار برای تغییر عرضه و تقاضا ، و افزایش تمایل به استفاده از پستهای ارزان و قابل اعتماد ، بر این گلوگاه ها غلبه کنید و آنها را به ثمر می رساند.
این هدف بزرگ استفاده از سیستم مرتب سازی مکانیزه برای جدا سازی بسته ها و محموله ها و ارسال آنها به مقصد با کمک گروهی از مبتکران است.
مکانیزه شدن سیستم مرتب سازی گامی بزرگ به سمت پست صنعتی است. یکی از ارکان اساسی دولت الکترونیکی وضعیت لازم برای توسعه کشور است ، مانند پایه ای برای رونق اقتصادی ، ایجاد شغل و حمایت از SME ها.
اولین سیستم مرتب سازی یا سیستمی که بطور خودکار بسته ها و رسوبات را از هم جدا می کند ، در مرکز تجزیه و تحلیل شماره 2 در تهران نصب شد و در نتیجه استفاده آزمایشی ، این سیستم می تواند بدون دخالت انسان 3500 بارکد پستی در ساعت را بخواند. دقت بالا. محموله جدا شده و به یک سبد مقصد محلی ارسال می شود.
در انبارهای سه شرکت بزرگ اینترنتی که مشتریان محصولات مورد نظر خود را بصورت آنلاین سفارش می دهند و از طریق پست دریافت می کنند ، مرکز تبادل تجزیه و تحلیل شماره 2 اداره پست ملی یا همان مرکز تبادل هوشمند ایجاد شده است که سرعت و کیفیت را بسیار بهبود می بخشد. از کار تأسیس این مرکز بیان تقسیم کار و همکاری بین همان بخشها در بین متخصصان است.
سرانجام ، فرآیند نوسازی و مکانیزه سازی عملیات پستی کلیدی شد و مدیران شرکت ملی پست قبلاً پوست اندازی را که با تغییر فضای کسب و کار و ایجاد بستر تجارت الکترونیکی آغاز شد ، به پایان رسانده اند. اما آیا محدود کردن مکانیزاسیون سیستم تعویض به این مرکز کافی است و آیا این نیازهای شما را تأمین می کند؟ قطعا نه. در سال جاری در شهرهای مشهد ، تبریز ، همدان ، اصفهان ، مراکز مهم تجزیه و تحلیل کشور (تقاطع تهران راشکار) و دیگر مراکز پستی نیز تأسیس شده است که باید این سیستم را برای تکمیل فرآیند صنعتی سازی عملیات پستی در اختیار داشته باشد.
طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در نیمه اول سال 1400 ، پنج مرکز تجزیه و تحلیل باید از یک سیستم طبقه بندی خودکار برخوردار باشند ، تا بتوانیم به تحقق انقلاب پستی که سالها منتظر آن بوده ایم ، تسریع در تحویل و بهبود کیفیت به مردم تا پایان این دولت.
انتهای پیام