علمی و پزشکی

سگ شعله‌افکن، سلاحی مخرب/ عکس

شرکتی به‌ نام Throwflame سگ رباتیکی رونمایی کرده که به شعله‌افکن مجهز شده است و می‌تواند جریان‌های آتش را تا فاصله‌ی ۹٫۱۴ متری پرتاب کند.

بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد اگر سگ رباتیک Throwflame موسوم به ترموناتور (Thermonator) به‌دست افراد نامناسب برسد، احتمالاً شاهد اتفاقات فاجعه‌باری خواهیم بود. در بخشی از توضیحات این محصول آمده است: «ترموناتور اولین سگ رباتیکی است که روی آن شعله‌افکن نصب شده است و می‌تواند براساس تقاضای کاربر، شعله‌ی آنش را در هر مکانی پرتاب کند.»

Throwflame سگ رباتیک جدیدش را به‌عنوان سلاح تبلیغ نمی‌کند و باتوجه‌به توضبیحات وب‌سایت این شرکت، بسیاری از شعله‌افکن‌های آن در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده شده است.

به‌هرحال، این واقعیت که ترموناتور به‌عنوان سلاح مخرب به بازار عرضه نمی‌شود، بدان‌معنا نیست که نمی‌توان به‌طور عمد یا غیرعمد از آن به‌عنوان سلاح استفاده کرد.

به‌نوشته‌ی فیوچریسم، دلیل اینکه Throwflame از ربات Spot شرکت بوستون داینامیکس استفاده نکرده، ممنوع‌بودن نصب سلاح روی این سگ رباتیک است.

علاوه‌براین، سگ رباتیک Spot با قیمت حدود ۷۰ هزار دلاری بسیار گران است و Go1 (رباتی که Throwflame از آن استفاده کرده است) فقط ۲,۷۰۰ تا ۳,۵۰۰ دلار و شعله‌افکن ARC نیز ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار قیمت دارد.

اگرچه قیمت ربات Thermonator مشخص نیست، شرکت سازنده اعلام کرده است که در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

227227

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا