سهل‌انگاری مسئولان در حل مشکلات آب روستاهای دزپارت و باغملک

سهل‌انگاری مسئولان در حل مشکلات آب روستاهای دزپارت و باغملک

شبکه/کوزستان نماینده شورای اسلامی ایذه، باغملک و دزپارت گفت: به گفته مدیرعامل آبفای خوزستان، باغملک بیشترین تنش آبی را در بین شهرهای استان دارد. وی گفت: مشکل آب باغملک و دسپارت ناشی از بی توجهی مسئولان آبفای محلی بوده که با تعویض لوله های آب و یا تعویض مخازن می توان این مشکلات را برطرف کرد.

عبدالله ایزدپناه در گفت وگو با شبکه، با بیان اینکه مشکلات آبی در شهرستان های حوزه انتخابیه ما زیاد است و وزارت نیرو نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات آب در شهرهای حوزه انتخابیه ما بسیار زیاد است. شهر دسپارت و روستاهای اطراف آن مشکلات آبی زیادی دارند. سه حلقه چاه در منطقه وجود دارد که هدررفت آب قابل توجهی دارند و در حال حاضر منطقه با کمبود آب مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه برداشت آب از سد کارون را آغاز کرده ایم. در این پروژه کارهای خوبی صورت گرفته است، اما حمایت مالی ریاست انرژی و آب و لوازم برقی نیاز است تا این پروژه سریعتر تکمیل شود و مردم از این مشکل کم آبی رهایی یابند.

ایزد پناه با اشاره به وضعیت کیفی آب باغ ملک توضیح داد: کمیساریای آب و فاضلاب منطقه گفت: خوزستان بیشترین تنش آبی را در منطقه ما به ویژه باغ ملک تجربه می کند. این در حالی است که مسئولان ذیربط اقدامات موثری برای حل این موضوع انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: در روستای باغملک این مشکل جدیتر از شهرستان است و کمبود آب فعلی شهرستان با نصب چاه در باغملک برطرف شده است اما روستاهای کنگانجشکی و پرسورخ از جمله روستای برنگرد. و روستاهای اطراف آن با کمبود شدید آب مواجه هستند.» او گفت. چاه های کشاورزی را اجاره می دهیم تا آب آنها را تامین کنیم. در واقع، این مشکل اجاره مزرعه 7-8 سال است که تکرار شده است.

رئیس شورا خوزستان گفت: شهر میداود و روستاهای اطراف برای رفع مشکل کم آبی شروع به آبرسانی از سد جره کردند که خوشبختانه کار خوبی انجام شد اما مخزن پیش ساخته با چند ماه تأخیر نصب شد و اخیراً مخزن نصب شد. نصب شده در 10 شهریور گفته می شود آماده و کار می کند. مشکل شهرستان میدود و روستاهای آن قابل حل است اما زمان می برد و این آب انبار باید حداقل 8 ماه قبل آماده می شد اما دیر شده و مورد قبول ما نیست.

ایزدپناه افزود: در صیدون جنوبی، آب از رودخانه علاء برداشت می شود و در زمستان هنگام بارندگی گل آلود می شود. سیل اخیر 14000 نفر از مردم این منطقه را به مدت 20 روز بدون آب آشامیدنی رها کرده و با تانکرها آبرسانی می شود. چهار ماه پیش اداره آب و فاضلاب در این منطقه چاه حفر کرد و آماده اجرا شد اما چاه وارد مدار نشد و اداره آب و فاضلاب مسئول است. اگر این چاه در مدار قرار گیرد مشکل گل آلودی ایجاد نمی شود و مردم تحت فشار قرار نمی گیرند.

وی گفت: در جلسه ای که با وزارت نیرو داشتیم، گفت همه این مسائل بررسی شده و آب میداوود و صیدون جنوبی تا 19 شهریور وارد مدار می شود.

ایزدپناه افزود: در روستاهای بردبلند و طلاوار 1، 2 و 3 واقع در بخش صیدا همچنان مشکلات گل و لای و حجم آب وجود دارد و با توجه به جمعیت زیاد این روستاها آب خوزستان پیش بینی می شود. سازمان قدرت برای حل سریعتر این مشکل

نماینده کشوری شورای اسلامی شهر ایذه، باغملک، دزپارت گفت: این مسائل باعث نگرانی و دلخوری مردم شده است و به عنوان نماینده معتقدم که به عنوان مسئول این مسائل را دنبال می کنم. ، اگر اراده قوی تری پشت آن باشد، در واقع می توانیم اکثر مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: روستای باغملک از نظر کمی و کیفی آب مشکل دارد و این مشکلات قابل حل است. در جلسه ای که در هفته جاری با وزارت نیرو داشتیم، مسائل مربوط به هر دو بخش آب و برق را بررسی کردیم و تصمیمات جدی در این زمینه ها اتخاذ کردیم تا کار خود را تسریع کنیم و به این مسائل در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی کنیم.

ایزد پناه گفت: جاده تقاطع اسلام آباد باغملک روستای تنگ پلنگی با وجود منابع آبی منطقه دچار کمبود جدی آب است. علاوه بر این با افزایش جمعیت روستا ظرفیت ذخیره سازی در حال کاهش است که با تغییر خط لوله و یا افزایش ظرفیت ذخیره سازی می توان این مشکل را حل کرد.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت شورای اسلامی شهر گفت: این مشکلات ناشی از بی توجهی مسئولان آب محلی است و با تعویض لوله های آب و یا تعویض مخازن می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. اما مسئولان ذیربط در این زمینه سهل انگاری کرده و اقدامات موثری برای حل این مشکلات انجام نداده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا