اجتماعی

سند الکترونیک افتتاح شد – شبکه

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: درصددیم سال آینده بحث ثبت هوشمند را داشته باشیم.

به گزارش شبکه، سید ستار هاشمی در نشست خبری امروز درباره طرح تحول دیجیتال گفت: در سازمان ثبت،  طرح تحول دیجیتال را  در سال ۱۴۰۱ طرح ریزی کردیم و در بازه یکساله عملا خروجی‌های طرح تحول دیجیتال را در دهه فجر سال گذشته رونمایی کردیم.

وی افزود: یکی از خدماتی که به عنوان خدمات پایه در طراحی ما آمده بحث طراحی و توسعه سامانه  صدور اسناد الکترونیک است.  

هاشمی ادامه داد: ما در سازمان ثبت، حدود ۲۰ سامانه تخصصی و ۱۵ سامانه عمومی داریم.

وی افزود:  درصددیم سال آینده بحث ثبت هوشمند را داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به  سکوی خدمات یکپارچه ثبتی کاتب گفت:  هرگونه خدماتی که ما در سازمان ثبت به مردم و کسب و کارها و دولت ارائه می‌دهیم،  از طریق این سکو است.

هاشمی با اشاره به فعالیت سامانه کاتب اظهار داشت: این سکوی الکترونیکی، همه خدمات یکپارچه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در عمل ارتباط با ذینفعان بیرونی با این سازمان را برقرار می کند.

وی ادامه داد: اکنون برخی سامانه‌ها شناسایی و در حال بازطراحی است؛ سامانه‌هایی که در حال صدور سند و به صورت روزانه با مخزن اسناد الکترونیک در ارتباط هستند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت روزانه سامانه کاداستر افزود : این سامانه به طور متوسط روزانه ۳۰ هزار سند تولید می‌کند و در مخزن اسناد الکترونیکی ثبتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، گفت: همچنین سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی، سامانه مالکیت معنوی، سامانه اجرای اسناد رسمی و مدیریت اسناد عادی به مخزن اسناد الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متصل خواهد شد.
در این نشست سند الکترونیک افتتاح شد.

سند الکترونیک افتتاح شد

ادامه دارد…

دکمه بازگشت به بالا