اقتصادی

سفرهای مردم کمتر شد – شبکه

در هفته گذشته مردم نسبتاً کمی با ماشین رفت و آمد کردند و در این هفته ترافیک هفتگی به بیش از 1.6 میلیون وسیله نقلیه در روز رسید.

به گزارش شبکه، بر اساس اعلام سامانه هوشمند حمل‌ونقل مرکز مدیریت راه‌های کشور، از 30 اردیبهشت لغایت 5 خردادماه یک میلیون و 623 هزار و 425 دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه که قطب حمل‌ونقل کشور است، تردد شده است. در گذشته 17 درصد بود، اما نسبت به هفته قبل 2 درصد کاهش یافته است.

رفت و آمد مردم کاهش یافته است

بر اساس طرح تخلیه و انباشت خودروهای داخلی در استان های مختلف از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد، حجم تردد در برخی استان ها کاهش و این آمار در سایر مناطق افزایش یافت. این در حالی است که لرستان، کوزستان، سیستان و بلوچستان با 6، 6 و 5 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته بیشترین نرخ رشد را داشته اند. با این حال، استان های بوشهر، هرمزگان و فارس 11، 10 و 7 درصد سقوط کردند.

رفت و آمد مردم کاهش یافته است

اما همین آمار حاکی از رشد مطلق سفرهای جاده ای در تمامی استان ها نسبت به همین استان در سال گذشته است. این در حالی است که خوزستان، قم و سیستان و بلوچستان با 30، 26 و 26 درصد افزایش نسبت به همین استان در سال گذشته بیشترین نرخ رشد را داشته اند و کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، زنجان و لرستان 2 درصد افزایش داشته اند. . ، 4٪، 5٪، 1٪ و 5٪.

رفت و آمد مردم کاهش یافته است

بر اساس اطلاعات پلاک ثبت شده توسط دوربین های پلاک خوان در این مدت، بیش از 7 میلیون و 419 هزار پلاک با مبدا ترکیبی از استان های مختلف در محور برون شهری مشاهده شد. این در حالی است که خودروهای تهران و البرز با بیش از 20 درصد بیشترین سهم را از این تردد به خود اختصاص داده اند و پس از آن خودروهای پلاک استان های مازندران، پارس، خراسان رجبی و اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا