سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

شبکه / خراسان رجبی یک مطالعه جدید نشان می دهد که زایمان سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنانی باشد که پیوند داشته اند. سزارین به ویژه در میان زنان باردار پرخطر که پیوند اعضا انجام داده اند ، رو به افزایش است.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، سزارین 31 درصد از کل زایمان های ایالات متحده را تشکیل می دهد ، اما میزان زایمان سزارین برای زنان بارداری که پیوند کلیه انجام داده اند 62.6 درصد و برای زنانی که پیوند کبد انجام داده اند 61.44 درصد است. علیرغم شیوع زیاد زایمان سزارین ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که زایمان برنامه ریزی شده سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنانی باشد که پیوند دریافت کرده اند.

مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه لس آنجلس آمریکا نشان داده است که زنان بارداری که پیوند کلیه یا کبد انجام داده اند می توانند پیوند یا زایمان (زایمان طبیعی) را بدون خطر تحمل کنند.

این مطالعه شامل 1865 زن باردار بین 18 تا 48 ساله در یک دوره 50 ساله بود. در گروه مورد ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 زن پیوند کبد دریافت کردند. از این تعداد ، 73 tri آزمایشات درد زایمان منجر به زایمان طبیعی شد.

نتایج این مطالعه نشان داد زنانی که به طور طبیعی زایمان کرده اند ، نتایج بهتری را برای نوزادان خود تجربه کرده اند. عوامل خطر برای دریافت کنندگان سزارین پس از زایمان ، به ویژه پیوند کلیه ، بدون به خطر انداختن سلامتی ، قابل توجه بود. آنها 13 برابر بیشتر احتمال دارد که جفت خود را جدا کنند و پنج برابر بیشتر احتمال دارد که قبل از بارداری به دیابت مبتلا شوند.

دکتر یلدا افشار ، استادیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کالیفرنیا ، دانشکده پزشکی دیوید گفن برکلی و سرپرست این تحقیق گفت: درد زایمان برای گیرندگان پیوند باردار ایمن است ، بنابراین نیازی به تکرار این عادت نیست.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که نوزادان در آزمایش های ضددرد بهتر عمل می کنند. مرگ و میر نوزادان در معرض آسیب جدی یا مرگ در نوزادان تنها در 6 تا 10 درصد از بیماران کلیوی و کبدی در آزمایش درد مسکن رخ داده است در حالی که 20 درصد در زایمان سزارین. نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند بیش از دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بلندمدت هستند و برخی از آنها به تهویه مکانیکی نیاز دارند.

“یکی از شگفت انگیزترین یافته ها این بود که حتی اگر آزمایش های زایمان با سزارین به پایان می رسید ، این نوزادان بعد از عمل برنامه ریزی می شدند.” اوفلیا یین گفت. اولین محققان در دانشکده پزشکی و تحقیقات. آنها هنگام تولد عملکرد بهتری دارند. این نشان می دهد که زنانی که پیوند دریافت می کنند باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم مراقبت های بهداشتی خود ، زایمان طبیعی را انجام دهند.

توجه به این نکته ضروری است که آزمایش بی دردی یک رویکرد منظم برای مدیریت کار است که میزان زایمان طبیعی را افزایش می دهد.

نتایج تحقیقات در JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا