سخت‌تر شدن فیلترینگ فعالان کسب‌وکار را بی‌انگیزه کرده است/ کاهش کیفیت ورودی شتاب‌دهنده‌ها!

به گزارش خبرگزاری شبکه، شصت‌ونهمین نشست سرمایه‌گذاری کارایا روز پنج‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد؛ در حاشیه این رویداد خبرنگار شبکه در گفت‌وگو با محمد صادق سبحانی، مدیرعامل تریگ آپ، از وی در خصوص وضعیت ورودی شتاب‌دهنده‌ها پرسید، مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

محمد صادق سبحانی: سخت‌تر شدن فیلترینگ فعالان کسب‌وکار را بی‌انگیزه کرده است!

کاهش کیفیت ورودی‌های ما محسوس بوده است

 محمد صادق سبحانی، بر این باور است که به دلیل رشد مهاجرت و فضای اقتصادی کشور شتاب‌دهنده‌ها شاهد کاهش ورودی گروه‌های خلاق هستند؛ او در این خصوص گفت:« کاهش نرخ ورودی‌های ما به اندازه کاهش کیفیت ورودی‌ها محسوس نبوده است. ایده‌پردازان کماکان به ما مراجعه می‌کنند و در نتیجه از لحاظ تعداد ورودی‌ها با کمبود مواجه نبودیم اما نرخ تبدیل آن‌ها برای رسیدن به استارتاپی که بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود، کاهش پیدا کرده است، چراکه ایده‌ها و کیفیت تیم‌ها کمی نازل شده است.»

محمد صادق سبحانی: سخت‌تر شدن فیلترینگ فعالان کسب‌وکار را بی‌انگیزه کرده است!

نیروهای توانمند با ایده‌های جذاب مهاجرت کردند

سبحانی در ادامه افزود:«نیروهای توانمندی که با ایده‌های جذاب بخواهند وارد این بازار شوند، مهاجرت کردند و در کنار آن‌ها تعدادی از ایده‌ها تکراری شده است و پیاده‌سازی شده است و باید به سمت ایده‌هایی حرکت کرد که نیست و این موضوع نیز کار را دشوار کرده است.»

سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه استارتاپ‌هایی را داشتیم که پس از طی کردن فرایند رشد، مهاجرت کردند؛ گفت:« این مهاجرت از گذشته شدت داشته است و اخیرا به یک نسبت پایدار رسیده است؛ نرخ مهاجرت در سال‌های گذشته بیشتر بوده است و این اتفاق علی‌رغم سختگیری‌هایی که در قراردادهای ما برای مدیریت این ریسک، بوده و است، می‌افتاده است.»

سخت‌تر شدن فیلترینگ فعالان کسب‌وکار را ناامید کرده است

او در آخر گفت:«هزینه فرصتی که برای این تیم‌ها وجود داشته است، به عنوان مثال کار به شکل فریلنسر و کسب درآمد دلاری، منجر می‌شده‌ است که در کشور نمانند و نان خشک بخورند و استارتاپ خود را راه بیاندازند. سایر زیرساخت‌هایی که در اقتصاد دیجیتال ما است، مانند تورم و فیلترینگ جریان ناامیدکننده‌ای را در بین استارتاپ‌ها ایجاد کرد و سفت و سخت‌تر کردن فیلترینگ به این ناامیدی دامن زد و علی‌رغم آسیب زدن به کسب‌وکارها، خیلی از فعالان کسب و کارهای آنلاین را بی‌انگیزه کرده است، چراکه نشان داده است که بستر برای فعالیت کماکان آماده نیست.»

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا