ساعت زمین را کوک کنید

ساعت زمین را کوک کنید

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که به میزبانی صندوق جهانی طبیعت و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود ، خانواده ها و مشاغل چراغ ها و سایر وسایل الکتریکی غیرضروری را خاموش می کنند و آنها را به مدت یک ساعت یادآوری می کنند.

به گزارش شبکه ، اولین هدف این اقدام ، نیاز به آگاهی از تغییرات آب و هوایی و مصرف انرژی محتاطانه در سراسر جهان است. این رویداد برای اولین بار در سیدنی استرالیا در سال 2007 توسط لئو برنت و صندوق جهانی طبیعت (WWF) برگزار شد. این کار با خاموش کردن شرکت و آتش سوزی های غیرضروری در حدود 2.2 میلیون نفر آغاز شد. به دنبال این حرکت ، شهرهای دیگر جهان در این رویداد شرکت کردند و از ساعت 8 عصر تا 21:30 در 23 مارس 2008 رویداد را ضبط کردند.

ساعت زمین ، 15 سال بعد ، یکی از بزرگترین جنبشهای اجتماعی است که از زمین حمایت می کند. میلیون ها انسان پرشور از بیش از 80 کشور در سراسر جهان در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برای یک ساعت چراغ خود را خاموش می کنند تا از کره زمین حمایت کنند.

ساعت زمین به یک کاتالیزور برای یک حرکت مثبت زیست محیطی فراتر از یک ساعت قطع شدن لامپ تبدیل شده است و با مشارکت بسیاری ، قانون گذاران توجه بیشتری به محیط زیست و طبیعت خواهند داشت.

در همین راستا ، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با دعوت از مشترکان تحت شعار 1400 که از سوی رهبران ارشد خود به عنوان سال “تولید ، پشتیبانی و از کار انداختن” نامگذاری شد ، از تولید برق حمایت کرد. نیروگاه نه تنها به محیط زیست کمک می کند و توسعه پایدار ایجاد می کند ، بلکه فردا (7 آوریل) و شنبه (7 آوریل) 20:30 تا 21:30 در این حرکت جهانی شرکت می کند و فرهنگ استفاده بهینه از انرژی ، تأمین سوخت را مورد توجه قرار می دهد با ترویج آن مانع توسعه کشور نیروگاه می شود.

“ساعت زمین” 1400 روز شنبه 27 آوریل از ساعت 8:30 تا 21:30 به وقت محلی جهان در تاریخ 27 مارس برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا