علمی و پزشکی

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش شفاف، به نقل از IO، مدیر عامل این استارت آپ، Elianne Schutten، قصد دارد در اسرع وقت یک دریچه قلبی عروقی قابل تعمیر را توسعه دهد و به بازار عرضه کند.

ساختن دریچه های قلب و عروق خونی که خود ترمیم شونده یک داستان علمی تخیلی نیست، یک واقعیت است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» یک جایگزین عالی برای افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می‌کند.

این استارت آپ که در محوطه دانشگاه فنی آیندهوون (TU/e) در هلند واقع شده است، به دنبال نوآوری در سریع ترین زمان ممکن با کمک محققانی از ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا است.

شاتون گفت: «فناوری ما در سطح جهانی جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس یک ماده پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن برای آن جایزه نوبل را در سال 1987 دریافت کرد. به زبان ساده، این پلیمرها به بدن بیمار اجازه می دهد تا به طور طبیعی رگ های خونی یا دریچه های قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت چشمگیری در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم یکی از اولین کسانی باشیم که آن را به بازار عرضه می کند.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی استفاده می کند.

شاتون می‌گوید: «ممکن است مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می‌تواند به تنهایی دریچه‌های قلب یا رگ‌های خونی جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع شد، در نهایت به بافت خود بدن تبدیل می‌شود.

در آزمایش‌های بالینی، Xeltis چیزی را آزمایش کرد که به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می‌شود. این کار در کودکان مبتلا به نقص مادرزادی قلب انجام شده است که در آن دریچه خاصی در قلب فلج شده و سندرم نوزاد آبی ایجاد می شود.

استارتاپ Zeltis می گوید: در این حالت، خون به طور مداوم به قلب باز می گردد زیرا کودک اکسیژن کافی دریافت نمی کند. معمولاً به کودکان دریچه های ساخته شده از مواد گاوی داده می شود. این غیر عملی است و باعث انقباض دریچه می شود. سپس شیر باید دوباره برداشته شود. همچنین با رشد کودک، وجود این دریچه ها مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه های قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کنند، اما دریچه های قلب ساخته شده از پلیمرها دیگر این مشکل را ایجاد نمی کنند.

دکمه بازگشت به بالا