«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

زینت کشور از نظر پزشکیان، انتصاب‌های جدید عارف، فعال شدن یک شورا در دولت از امروز، هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل و یکی از سریع‌ترین پذیرش استعفاها در حوزه اقتصاد و علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه از مهم‌ترین اخبار شامگاهی هفدهم شهریور شبکه بودند.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

به گزارش شبکه، شامگاه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران به تهیه و تولید اخباری در حوزه های مختلف پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

افتخار پزشکیان به عزت‌آفرینی ارتش

سیاسی:

رئیس جمهور عصر روز شنبه در نشست با فرماندهان عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه فرماندهی و ستاد با اشاره به اینکه قطعا اگر ما امروز این توان دفاعی را نداشتیم، این جنایتکاران بی‌شرمانه و بی‌رحمانه همین جنایات را علیه مردم ما مرتکب می‌شدند، افزود: چرا نمی‌توانند؟ چون شما ارتشیان غیور هستید، توانمند شدید و قدرت دفاعی برای مردم ما ایجاد کردید که آنها جرأت چنین کاری را ندارند.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

وی افزود: شما افتخار و عزت و زینت کشور هستید و دولت در خدمت شما است و هرکاری در جهت اقتدار بیشتر و پشتیبانی از نیروهای مسلح بتواند فروگذار نخواهد کرد و امیدوارم شما نیز با همین صلابت و قدرت در اوج بمانید و باعث سربلندی بیشتر مردم و کشور باشد.

حکم عارف برای دو معاون خود

معاون اول رئیس جمهور، سیدضیا هاشمی را به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی خود منصوب کرد. 

محمدرضا عارف همچنین علی نجفی خوشرودی را به سمت معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای خود منصوب کرد.

آغاز به کار رسمی حضرتی در شورای اطلاع رسانی دولت

الیاس حضرتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از امروز، به‌طور رسمی به‌عنوان رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت چهاردهم، شروع به کار کردم. در اولین اقدام، با تعدادی از عزیزان و جوانان خوش‌فکر و صاحب‌نظر در حوزه رسانه، دیدار و از آنها دعوت به همکاری کردم.

دومین برنامه‌ امروز، برگزاری اولین جلسه‌ی هماهنگی رییس شورای اطلاع‌رسانی، سخنگو و معاون ارتباطات ریاست جمهوری بود. مباحثی را درباره کم‌وکیف نشست خبری ۲۶ شهریور رییس جمهور مطرح کردیم و قرار شد مسئولیت برگزاری این نشست با آقای طباطبایی باشد.
 

ادامه اعتراض صهیونیست ها به نتانیاهو

جهان:

خانواده‌های اسرای اسرائیلی ضمن فراخوان دادن برای برگزاری دور تازه‌ای از اعتراضات خیابانی در اراضی اشغالی، اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحال کارشکنی عامدانه در روند مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است.

هیئت خانواده اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه اعلام کردند: «هر کسی که به خرابکاری در معامله برای بازگشت اسرا ادامه دهد، اسرائیل را به سمت تجزیه کامل سوق می دهد.»

اهداف نظامی اسرائیل زیر آتش حزب‌الله 

حزب‌الله لبنان روز شنبه در ادامه عملیات‌های خود در شمال فلسطین اشغالی، پایگاه «نیریا» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

حزب الله در عملیاتی دیگر مواضع نیروهای اسرائیلی را در اطراف شهرک منوت هدف حمله موشکی قرار داد. حزب الله لبنان امروز همچنین پایگاه اسرائیلی «حدب یارون»،مقر تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه «مسکعفام» و پایگاه نظامی اسرائیلی «میشار» در شمال فلسطین اشغالی نیز هدف حمله راکتی حزب الله قرار گرفت.

تظاهرات گسترده علیه ماکرون

در پی تصمیم رئیس‌جمهور فرانسه برای انتخاب فردی راست میانه‌رو به‌عنوان نخست‌وزیر دولت خود، شهروندان فرانسه در سراسر این کشور تظاهرات گسترده برگزار کردند.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

هزاران نفر در سراسر فرانسه روز شنبه علیه تصمیم «امانوئل ماکرون» برای انتخاب «میشل بارنیه» سیاستمدار راست میانه‌رو به‌عنوان نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند و احزاب سیاسی چپ‌گرا رئیس جمهور را به نادیده گرفتن نتایج انتخابات متهم کردند. چپ‌ها در انتخابات پارلمانی فرانسه توانسته بودند بر طیف راست به پیروزی برسند.

پذیرش استعفای عشقی

اقتصادی:

شورای عالی بورس با استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرد و انتخاب رئیس جدید به جلسه بعدی شورای عالی بورس در روز سه‌شنبه، موکول شد.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

در پی استعفای صبح امروز مجید عشقی – رئیس (سابق) سازمان بورس و ارواق بهادار، عصر امروز، شنبه ۱۷ شهریورماه، نشست فوق‌العاده شورای عالی بورس با هدف بررسی استعفای مجید عشقی و با ریاست عبدالناصر همتی – وزیر امور اقتصادی و دارایی، در محل وزارت اموراقتصادی و دارایی، برگزار شد. در این نشست موضوع استعفای مجید عشقی – رئیس (سابق) سازمان بورس و اوراق بهادار، مورد بررسی قرار گرفت و پذیرفته شد.

فروش بیش از ۲۵ هزار سکه در حراج شانزدهم

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بیش از ۲۵ هزار قطعه ربع، نیم و تمام سکه از سوی متقاضیان خریداری شد و سکه‌های معامله شده در مجموع ۱۶ حراج از مرز ۳۰۴ هزار قطعه عبور کرد.

اصغر بالسینی  اظهار کرد: امروز ۱۷ شهریور ماه، شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد که در پایان این حراج ۲۵ هزار و ۷۰۴ قطعه انواع سکه طلا از سوی متقاضیان، خریداری شد.

تلاش وزیر تعاون برای پرداخت یارانه معلولان

اجتماعی:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول خبر داد.

احمد میدری در جمع خبرنگاران درباره پرداخت یارانه ۱۳ هزار فرد دارای معلولیت، بیان کرد: بحث ۱۳ هزار معلولی را از ابتدای رای اعتماد پیگیری کردم.  روز گذشته نیز با رییس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتیم تا بتوانیم آن را زودتر پرداخت کنیم.

حضور اکبر عبدی در «ماه عسل»

فرهنگی:

سریال «ماه عسل» به کارگردانی منوچهر هادی این روزها در تهران روزهای پایانی فیلمبرداری را می‌گذراند.

«ماه عسل» که در فهرست تولیدات طنز سیمافیلم است، به پایان تولید نزدیک شده است. این سریال به‌تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق کریمی در حال تصویربرداری است و روزهای پایانی تولید را می گذراند.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

اکبر عبدی، قدرت الله ایزدی، یوسف تیموری، یوسف صیادی، امیر کاظمی مریم مؤمن، الهام حمیدی و… از جمله بازیگران این سریال محسوب می‌شوند. «ماه عسل» سریالی طنز با موضوع ازدواج است.

حضور ایران در رده بیست یکم پاراالمپیک

ورزشی:

تعداد مدال کاروان ایران در پایان روز دهم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۲۳ مدال شامل شش طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز رسید.

«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

کاروان ایران در روز دهم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب یک مدال برنز شد. در پرتاب زنان الهام صالحی‌ به مدال برنز رسید. در این روز صادق بیت سیاح نیز به مدال طلا رسیده بود که با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد و مدال طلا از ایران گرفته شد. 

به این ترتیب کاروان ایران با ۲۳ مدال‌ شامل شش طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز در حال حاضر در جایگاه بیست و یکم جدول مدالی قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا