زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است

زنگنه: تقاضای نفت دنیا هنوز به رقم سال ۲۰۱۹ نرسیده است

وزیر نفت درباره توافق پانزدهمین نشست وزرای اوپک پلاس گفت: “تقاضای جهانی نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است.”

به گزارش شبکه ، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه 4 فروردین) پس از پانزدهمین اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در جمع خبرنگاران گفت که این سومین نشست در سال جدید است. (2021) مروری بر بازار نفت for A صورت گرفت و افزود که اگرچه انطباق برخی کشورها نامطلوب بوده و منجر به اعتراض برخی از اعضا شده است ، اما اعضای اوپک پلاس عملکردهای بسیار خوبی را در مورد تعهدات خود انجام داده اند.

وی با بیان اینکه “برآورد توسعه اقتصاد جهانی 5 درصد رشد دارد” ، گفت: بر اساس این برآورد ، با توجه به 9.6 میلیون بشکه تقاضای نفت خام ، احیای شرکت ها حدود 5.6 میلیون بشکه افزایش می یابد. تقاضای جهانی نفت در سال 2020 نسبت به سال 2019 کاهش یافته است. سطح تقاضای نفت هنوز به سال 2019 نرسیده است و انتظار می رود تقاضای جهانی نفت در سال 2022 به سطح 2019 برسد.

“اعضای اوپک پلاس با توجه به موفقیت در واکسیناسیون و تخصیص 190 میلیارد دلاری دولت ایالات متحده به عنوان تقویت اقتصاد ، در اواخر ماه ژوئن در نشست امروز با تصمیم نگرانی تصمیم گرفتند.” و ژوئیه 350،000 بشکه در روز ، به ترتیب 350 هزار بشکه در روز و بیش از 400 هزار بشکه در روز.

زنگنه افزود كه طبق تصمیم جلسه امروز ، جلسه اوپك پلاس همچنان ماهانه برای بررسی بازار نفت برگزار می شود و “این تصمیم چهار ساعت پس از جلسه اتخاذ شده است.”

ایران ، لیبی و ونزوئلا گفتند تعهدات برخی کشورها در سهمیه کاهش تولید کم است ، زیرا تحت فشار ایالات متحده کمتر از ظرفیت موجود و حقوق تاریخی تولید می کنند. ، معاف هستند

تهیه اسناد برای رفع موانع صنعت نفت

وزیر نفت موارد زیر را در مورد چگونگی شعار “تولید ، حمایت و عدم مشوق” در سال 1400 می تواند صنعت نفت را پیش ببرد: “این هفته ما جلسات و پیش جلساتی را در سطح حرفه ای و معاونین برای تهیه سند برگزار کردیم. موانع تولید را برطرف می کنیم. شنبه آینده ، ما در سطح وزیر و معاون وزیر برای نهایی و تحویل این سند دیدار خواهیم کرد. دارند.

زنگنه با بیان اینکه ما باید از فرصت های ایجاد شده برای رفع موانع تولید استفاده کنیم ، تصریح کرد: رفع کلیه موانع تولید توسط اداره نفت در این زمینه به عهده دولت ، شورای اسلامی و دادگستری نیست. . اشتراک گذاری؛ با این حال ، ما می خواهیم بیشتر بر اقدامات وزارت نفت برای کمک به افزایش تولید و رفع موانع تولید در سال 1400 تمرکز کنیم.

وی سال 1399 را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: البته امسال نیز موفقیت های بی نظیری داشته ایم. سال 99 سال خوبی برای صنعت نفت بود. به عنوان مثال ، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ایران به 25 میلیون تن و تولید گاز نفت خام به 100 میلیون متر مکعب رسیده است.

بیانیه پانزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس

به گفته وزارت نفت ، امروز (پنجشنبه ، 12 آوریل) ، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان و الكساندر نوواك معاون نخست وزیر در نشست وزرای نفت و انرژی پانزدهمین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر تولیدکنندگان عضو به ریاست روسیه کنفرانس ویدیویی دارند. حضور 23 کشور عضو از طریق کنفرانس با بیانیه ای به پایان رسید.

در این جلسه تأثیر مثبت توافق نامه همکاری (DoC) در حمایت از تحدید بازار جهانی نفت برجسته شد. این نتایج با تصمیمات تاریخی اتخاذ شده در دهمین نشست (ویژه) اوپک و غیر اوپک در تاریخ 12 آوریل 2020 برای کاهش روند کاهش تولید کل نفت خام و تصمیمات بعدی سازگار است.

وزرای انرژی اوپک و غیر اوپک از سیاست محتاطانه عربستان سعودی در کاهش داوطلبانه 1 میلیون بشکه در روز به مدت سه ماه متوالی در آوریل 2021 تمجید کردند.

سطح تولید با تأکید بر ادامه روند توافق شده در دوازدهمین نشست وزرای اوپک و غیر اوپک (دسامبر 2020) برای میزبانی جلسات ماهانه وزرای اوپک و غیر اوپک ، در ماه مه تصویب شد. در خرداد و ژوئیه 2021 به تدریج تنظیم می شود. این تعدیل تولید باید بر اساس شرایط بازار انجام شود و تعدیل تولید ماهانه نباید بیش از 500000 بشکه در روز باشد.

وزیر نفت و انرژی اوپک پلاس گزارش ماهانه کمیته فنی مشترک (JTC) را شامل اطلاعات مربوط به تولید نفت خام در ماه فوریه ، بررسی کرد.

با توجه به احیای وضعیت بازار نفت به دنبال برنامه واکسیناسیون جهانی و محرک اقتصادی پیشرو در جهان ، آنها اشاره کردند که نوسانات مشاهده شده در هفته های اخیر نیاز به یک رویکرد دقیق و هوشیارانه برای نظارت بر توسعه بازار دارد.

در این جلسه اشاره شد که ذخایر نفت در کشورهای عضو OECD برای هفتمین ماه متوالی در ماه فوریه کاهش یافته است ، اما بالاتر از میانگین 2015-2019 باقی مانده است.

در این نشست از دستاوردهای مثبت کشورهای شرکت کننده در توافق نامه همکاری استقبال شد. در فوریه 2021 ، کل سرمایه بالای این کشورها به 115٪ رسید که روند شاخص بالای کشورهای شرکت کننده را تقویت می کند.

وزرا اشاره کردند که پس از جلسه اعضای اوپک و غیر اوپک در آوریل 2020 ، تا پایان فوریه 2021 ، این کشورها با تنظیم عرضه نفت جهان و تسریع در بهبود تراز نفت ، تولید نفت را با 2.6 میلیارد بشکه کاهش داده اند. . شهردار شد.

وزرای نفت اوپک و غیر اوپک و غیر اوپک پیشنهاد جبران نقض تولید قبلی را داده اند و از کشورهایی که هنوز هم بیشتر از سهمیه خود در توافق نامه های کاهش تولید پرداخت می کنند ، تمجید کرده اند. آنها همچنین خواستار تعهد کامل همه شرکت کنندگان برای رسیدن به هدف تعادل بازار و جلوگیری از تأخیرهای بی مورد در روند کار بودند.

در این راستا ، اوپک و وزرای نفت و غیر اوپک که اوپک نیستند با درخواست تمدید مهلت جبران خسارت عدم رعایت کشورهای متخلف تا پایان سپتامبر 2021 موافقت کردند.

از اعضایی که در این جلسه سهمیه های کاهش تولید را ندارند ، خواسته شد که برنامه های جبران خسارت خود را در تاریخ 15 آوریل 2021 (26 آوریل) به دبیرخانه اوپک ارائه دهند.

در این کنفرانس تعهد ریاض در انتقال دانش و به اشتراک گذاشتن تجربیات ، با ارائه دو برنامه “طرح سبز سعودی” و “برنامه سبز خاورمیانه” که نقش اساسی در تلاش های جهانی عربستان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی دارند ، ستایش می شود. من این کار را کردم. این نکته

صنعت نفت و گاز می تواند بخشی از راه حل تغییرات آب و هوا باشد. اوپک از منابع و تخصص قابل توجهی برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان برخوردار است.

این سازمان به دنبال راههایی برای تقویت همکاری در این زمینه مهم خواهد بود. رهبران G20 پیش از این از استراتژی عربستان سعودی برای مقابله با تغییرات آب و هوا (اقتصاد دایره ای و کاهش ، استفاده مجدد ، بازیافت و دفع) به عنوان یک راه حل جامع و متعادل برای انتشار گازهای گلخانه ای استقبال کرده اند.

وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس از کمیته فنی مشترک و نقش مشارکتی دبیرخانه اوپک در این جلسه قدردانی کردند.

در این جلسه ، تصمیم بر این شد که جلسه بعدی کمیته مشترک وزیران برای نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت بین اوپک و کشورهای عضو غیر اوپک (JMMC) و شانزدهمین اجلاس وزیران اوپک پلاس در تاریخ 28 آوریل 2021 برگزار شود. 8 مه)

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا