زمان مورد نیاز برای گرفتن ثبت سفارش و کد بانک چقدر است؟
برای واردات هر کالایی لازم است مجوز ثبت سفارش داشته باشید. نکته حائز اهمیت در ثبت سفارش کالا این است که طی مراحل ثبت سفارش از چه کارت بازرگانی استفاده میشود. کارت بازرگانی مورد استفاده در فرآیند ثبت سفارش باید از اعتبار کافی برخوردار بوده و به اصطلاح کارت خرید و فروش یا اجاره ای نباشد. در این صورت است که می توانید از بروز خسارت های جبران ناپذیر پیشگیری کنید. نکته دیگری که مهم است مربوط به ترخیص کار است. ترخیص کار متخصص باید بتواند به سرعت و در کمترین زمان تاییدیه و کد ساتا را دریافت کند.از معتبرترین سامانه ثبت سفارش کالا، می تواند صفر تا صد پروسه ثبت سفارش کالا، سپرده گذاری و دریافت کد بانک را در سریع ترین زمان با استفاده از کارت بازرگانی معتبر انجام می دهد.
ثبت سفارش کالا چیست؟
هر شخص حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به صورت قانونی وارد کند لازم است ابتدا مجوز را از سازمان توسعه و تجارت کشور اخذ کرده و سپس مراحل ثبت سفارش کالا را انجام دهد. البته دقت داشته باشید که مجوز ثبت سفارش کالا در بازه ی زمانی 3 تا 6 ماهه قابل استفاده است و در صورت عدم استفاده از آن باید تمدید شود.به عبارت ساده تر شخص یا شرکت وارد کننده، باید مشخصات کالای وارداتی را به طور کامل و منطبق بر پیش فاکتوری که از فروشنده آن دریافت کرده است، در سامانه که اخیرا به آدرس (سامانه جامع تجارت ایران) انتقال پیدا کرده است، ثبت نماید.
توجه داشته باشید که مراحل از گمرک پیچیده است که البته بسته به قوانین کشور و نوع کالا این پیچیدگی ها می تواند متفاوت باشد. همواره پیشنهاد این است که مراحل ثبت سفارش کالا و ترخیص را از طریق یک کار گزار متخصص و ترخیص کار پیگیری کنید تا مطمئن باشید که ثبت سفارش کالاها و ترخیص برای و به درستی انجام شده است.در سامانه ثبتارش شما می توانید خدماتی از قبیل ثبت، پیگیری، ویرایش و پرداخت های الزامی برای واردات کالا را انجام دهید. سامانه جامع تجارت با یک سیستم یکپارچه با نهادهایی از جمله بانک مرکزی، اداره امور مالیاتی، و … ارتباط پیدا کرده و همین موضوع می تواند روند برای واردات و پیگیری آن را تسهیل کند.
انواع ثبت سفارش کالا
برای فعالیت در حوظه تجارت و واردات انواع کالا، ثبت سفارش کالا الزامی می باشد.و برای ثبت سفارشات خود باید مجوز ثبت سفارش کالا را از دریافت کرده و اقدام به فعالیت کنید.ثبت سفارش به صورت کلی در سه دسته تقسیم بندی می شود:انواع ثبت سفارش کالا بر حسب درخواست کاربر انواع ثبت سفاش بر مبنای روش پرداخت و انواع ثبت سفارش بر اساس نوع کارت بازرگانی-واردات کالا بر حسب ثبت سفارش کالا نیز بر چند دسته تقسیم میشود از جمله:واردات کالا بدون انتقال ارز بر اساس مصوبات کمسیون تشکیل شده در دفتر ثبت سفارش، کالا های دارای پروانه بهره برداری بر اساس ماده 6 قانون سهولت نوسازی صنایع، برا اساس تایید سازمان سرمایه گذاری و وزارت اقتصاد، کالا های مجاز اعلام شده بر اساس بند 9 ماده 38 قانون نوسازی صنایع کشور
ثبت سفارش کالا بر مبنای روش پرداخت به صورت دیداری، مدت دار و حواله؛ در حوضه بانکی و شامل واردات در قبال صادرات و ثبت بدون انتقال ارز در حوضه غیر بانکی می باشد.توجه داشته باشید همه فعالیت های سفارشات واردات کالا چه به صورت پرداخت ارز و چه به صورت صادرات در مقابل واردات باید تحت قوانین تجارت ایران انجام گیرد.به این صورت تجارت در بستری قانونمند و با شفافیت بالا رهگیری می شود.در رابطه با سفارشات از روش کارت بازرگانی، می توانید از کارت های بازرگانی تجاری، خدماتی، موردی و تولیدی استفاده کنید. البته در رابطه با دریافت کارت بازرگانی باید بدانید طبق قوانین تجارت ایران افرادی که در دستگاه های دولتی اشتغال دارند، نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند. می توانید از خدمات استفاده کنید.
مراحل ثبت سفارش کالا:هر شخص یا شرکت وارد کننده کالا پس توافق برای واردات کالای مربوطه و عقد قرارداد با شرکت مورد نظر، یک دریافت می کند.این پیش فاکتور که توسط شرکت فروشنده مهر و امضا شده است برای ثبت سفارش واردات یک کالا در سامانه جامع تجارت برای دریافت کد فیدا لازم و ضروری است. کد فیدا که یک عدد 10 رقمی است، برای استعلام فروشنده کالا و بررسی سوابق آن کاربرد دارد.اطلاعاتی که در پیش فاکتور باید درج شده باشد به قرار زیر است: نحوه ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت
سامانه جامع تجارت ایران یا سامانه ثبت سفارش کالا از طریق آدرس در دسترس عموم قرار دارد، با هدف تسهیل امور بازرگانی تجار و حذف بوروکراسی های معمول شکل گرفت. به این ترتیب سامانه جامع تجارت باعث تسهیل و تسریع در امور اداری بازرگانان و یکپارچه سازی فرآیند های ارتباطی دستگاه های مربوطه در امور بین المللی می شود.سامانه جامع تجارت ایران شامل سامانه جامع انبارها، سامانه شناسه کالا، سامانه سنجش اعتبار، پرتال ارزی و یکپارچه سازی معاملات ارزی نیما، سامانه جامع امور گمرکی و سامانه جامع حمل و نقل می باشد.
به این ترتیب نیازی به حضور فیزیکی افراد برای پیگیری روند های معمول تجارت از طریق اسناد و مدارک وجود نداشته و به صورت الکترونیکی زمینه لازم برای معاملات بین المللی از طریق تجارت الکترونیک فراهم شده است.ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران:از طریق آدرس. وارد سایت سامانه جامع تجارت شوید.اگر در گذشته در این سامانه ثبت نام کرده اید گزینه ( در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم ) را انتخاب کنید و سپس با وارد کردن کد ملی و رمز عبور وارد سایت شوید.اگر برای اولین بار است وارد سایت می شوید، گزینه ( در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم ) را انتخاب و اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی،نام پدر، شماره شناسنامه، کدملی، آدرس ، شماره تلفن همراه را وارد می کنید.
هزینه ثبت سفارش کالا:ثبت سفارش کالا یکی از مراحل مشترک در صادرات و واردات انواع کالا به شمار می رود. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که هزینه ثبت سفارش کالا برای تمن انواع کالا یکسان است؟در جواب این سوال باید گفت بله. هزینه ثبت سفارش برای همه کالا ها یکسان و معادل نیم درصد ارزش کالا است.فرمول محاسبه هزینه ثبت سفارش کالا به شرح زیر است : تعیین مبلغ کارمزد فوق به صورت آنلاین و سامانه ثبتارش انجام می شود. به این صورت که شما پس از مراجعه به سامانه ثبت سفارش کالا مبلغ پرفوما و نرخ تسعیر را را وارد کرده و سیستم به صورت خودکار این مبلغ را برای شما محاسبه میکند و شما آن را به صورت آنلاین پرداخت می کنید.