علمی و پزشکی

ریسک بیماری قلبی در مبتلایان شیزوفرنی ۲ برابر است

به طور خاص، اختلالات روانپزشکی حاد و شدید شامل اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و اختلال اسکیزوافکتیو است.

دکتر Rebecca Rassum از موسسه Health Partners Minneapolis، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: مطالعات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به بیماری روانی شدید 10 تا 20 سال زودتر از جمعیت عمومی می میرند و بیماری قلبی علت اصلی مرگ است. . »

به گفته محققان، تشخیص زودهنگام و درمان عوامل خطر اصلی بیماری قلبی، مانند چاقی، سیگار، دیابت و فشار خون بالا در بزرگسالان جوان مبتلا به اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی یا اختلال اسکیزوافکتیو، ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی در آینده را کاهش دهد.

اختلال دوقطبی باعث تغییرات غیر طبیعی در خلق و خو، انرژی، سطح فعالیت، تمرکز و توانایی انجام کارهای روزانه می شود، در حالی که اسکیزوفرنی می تواند باعث توهم، هذیان یا اختلالات گفتاری شود.

اختلال اسکیزوافکتیو شامل هر دو اختلال خلقی اصلی (مانیا یا افسردگی) و اسکیزوفرنی است.

در این مطالعه، محققان خطر بیماری قلبی را در سنین 10 تا 30 سال در نزدیک به 600000 بزرگسال بین سنین 18 تا 75 سال که از یک کلینیک مراقبت های اولیه در مینه سوتا و ویسکانسین بین ژانویه 2016 تا سپتامبر 2018 بازدید کرده بودند، ارزیابی کردند.

در میان بزرگسالان مبتلا به یکی از این اختلالات روانی، خطر بیماری قلبی در طی 10 سال حدود 10 درصد و در 30 سال 25 درصد بود، در حالی که برای افراد بدون بیماری حاد روانی به ترتیب 8 و 11 درصد بود.

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی حداقل به مدت 10 سال نسبت به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی یا اختلال اسکیزوافکتیو خطر ابتلا به بیماری قلبی را داشتند و افراد مبتلا به اختلال اسکیزوافکتیو به مدت 30 سال نسبت به دو گروه دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند.

سیگار و چاقی عوامل خطر اصلی بیماری قلبی در بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی شدید بودند. آنها سه برابر بیشتر از کسانی که بیماری روانی جدی نداشتند سیگار می کشیدند و چاق بودند.

محققان همچنین دریافتند بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی شدید دو برابر بیشتر از افراد سالم روانی در معرض ابتلا به دیابت هستند، در حالی که 15 درصد از بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی شدید 13 درصد بیشتر از افراد بدون بیماری روانی جدی بودند.

دکمه بازگشت به بالا