رونمایی از سه خدمت جدید شهرداری تهران برای تکریم شهروندان

رونمایی از سه خدمت جدید شهرداری تهران برای تکریم شهروندان

سه سامانه جدید شهرداری تهران شامل شناسه معرفی سازمانی کارکنان، درگاه مشاوره شهروندی و سامانه سوالات پرتکرار شهروندی امروز در قالب صد و چهل و دومین پویش امید و افتخار با حضور باقری معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران و الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداره شهرداری تهران رونمایی شد.

به گزارش شبکه، مجید باقری در حاشیه آیین رونمایی از سه قسمت جدید شهرداری تهران در حوزه تکریم شهروندان تهرانی در جمع خبرنگاران گفت: پیام راهبردی سه سامانه شناسه معرفی سازمانی، درگاه مشاوره‌های تخصصی و سازوکار QR کد که شناسه کارکنان شهرداری تهران است با این هدف طراحی شده که مدیریت شهری خود را ملزم به پاسخگویی به شهروندان می‌دانند. در حقیقت در مقدمه تحول در شهر پاسخگویی است.

وی افزود: بی‌تفاوتی به مطالبات و سوالات شهروندان مشکلات بسیاری را به همراه دارد؛ لذا این سه سامانه با بهره‌گیری از روش‌های نوین برای ارتباط با شهروندان و تسهیل‌گری در پاسخگویی به کار گرفته شده است.

باقری ادامه داد: در طراحی سامانه پرسش و پاسخ‌های متداول دسته‌بندی‌ که حجمی از سوالاتی که ذهن شهروندان را محقق کرده، از هوش مصنوعی بهره گرفته شده و فناوری‌های نوین در سامانه QR کد مورد استفاده قرار گرفته تا سیسبک اقدامات پرسنل محقق شود. برای مثال ممکن است یکی از پرسنل با انجام کار دقیق موجب رضایت یکی از شهروندان شود که قصد دارد از وی قدردانی کند. با اسکن QR کد فرد می‌تواند نظر خود را نسبت به پرسنل ارائه کند. همچنین از سوی دیگر اگر شکایت و اعتراضی نسبت به این پرسنل داشته باشد می‌تواند نظر خود را اعلام کند. این گزارش‌ها مستقیما به سازمان بازرسی منعکس می‌شود و نسبت به آنها بی‌تفاوت نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مناطق به عنوان لبه ارتباط با شهروندان حدود ۲۰ هزار QR کد برای آنها بارگذاری شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درخصوص شیوه عملکرد سامانه ۱۳۷ نیز گفت: سومین سامانه‌ای که امروز رونمایی شد کلینیک مشاوره تخصصی بود که تاکنون مردم در تماس با سامانه ۱۳۷ سوالات خود را مطرح می‌کردند؛ اما بعضا تماس‌هایی از جنس درد و دل وجود داشت که در حقیقت در خلال آن سوالات بنیادین و عمیق‌تر مطرح می‌شد که نیاز بود حوزه مربوطه به این سوالات پاسخ دهد؛ لذا بدون اینکه بار جدیدی به شهرداری اضافه شود پنج کارشناس در حوزه‌های تخصصی پشت میز کار خود در ساعات اداری پاسخگوی سوالات نخبگانی شهروندان خواهند بود.

به گزارش شبکه، در ادامه این جلسه الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران نیز در تشریح رونمایی از سه خدمت جدید شهرداری تهران در حوزه تکریم شهروندان تهرانی افزود: نسل جدید فناوری‌ها به صورت روزانه و ساعت به ساعت تغییر می‌کند؛ لذا در شهرداری مقداری عقب‌ماندگی در این حوزه داشتیم که این سه سامانه ما را به جلو می‌اندازد اما قطعا به نقطه مطلوب نمی‌ر ساند لذا در آینده نزدیک باید نوید اتفاقات موثرتر در این حوزه را بدهیم.

وی افزود: مجموعه خدمات و وسعت خدمات ارائه شده در شهرداری تهران باید از شیوه غیربرخط فاصله بگیرد و از روش‌های نوین در ارائه خدمات بهره بگیریم. مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات باید فرایندها را طوری طراحی کنند که خدمات آگاهانه و در کمترین زمان ممکن ارائه شود.

الفت پور ادامه داد: درگاه مشاوره‌های تخصصی شهرداری تهران تیمی را سازماندهی کرده تا پاسخ شهروندان را به صورت برخط بدهند. خدمت تخصصی‌ که حدود یک ماه است به شهروندان ارائه می‌شود. سامانه دیگر ساز و کار QR کد است که در حقیقت شناسه کارکنان شهرداری تهران است. ما بزرگترین سازمانی هستیم که ۲۰ هزار نفر از کارکنان خود را تحت پوشش این سامانه قرار دادیم. بی‌تردید این شیوه‌ها و بهره‌گیری از این سامانه‌ها در سلامت سازوکارها و حتی درآمدهای مدیریت شهری تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا