علمی و پزشکی

روسیه کدام موشک‌ پیشرفته غربی را به غنیمت گرفته؟/ عکس

در ژوئن 2023، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چندین تانک لئوپارد و خودروهای رزمی پیاده نظام بردلی در منطقه زاپوروژیه توسط نیروهای روسی ضبط شده اند.

این وزارتخانه در آن زمان خاطرنشان کرد که برخی از خودروهای زرهی دستگیر شده دارای موتورهای دست نخورده بودند، که نشان می‌دهد خدمه آن‌ها را به سادگی رها کرده‌اند تا جان خود را نجات دهند.

همچنین در ماه ژوئن، ویدئوی دیگری که توسط وزارت دفاع روسیه به اشتراک گذاشته شد، سرنوشت یک خودروی جنگی زرهی چرخدار فرانسوی AMX-10 RC را که پاریس در اختیار کیف قرار داده بود، نشان داد که توسط نیروهای اوکراینی در حال عقب نشینی در نزدیکی شهرک نوودونتسکویه رها شد.

حدود یک ماه بعد، یک خودروی دیگر از این دست توسط نیروهای روسی در زاپوروژیه غنیمت گرفته شد، و مقامات محلی گزارش دادند که AMX-10 RC عملاً در “شرایطی ایده آل” توقیف شده است و قرار است برای ادامه مطالعات روی آن به کارشناسان نظامی-صنعتی روسیه تحویل شود.

تلاش‌های نیروهای روسی برای تصرف تسلیحات غربی که توسط کی‌یف اداره می‌شود، به سلاح‌های کوچک و خودروهای زرهی محدود نمی‌شود، آنچنان که سربازان گروه BARS-11 و یگان‌های داوطلب «گرگ‌های تزاری» موفق شدند یک موشک کروز تقریباً دست‌ نخورده بریتانیایی Storm Shadow را در دستان خود نشان دهند.

روسیه کدام موشک‌ پیشرفته غربی را به غنیمت گرفته؟/ عکس
موشک استورم شدو

آناتولی ماتویچوک، افسر بازنشسته اطلاعات نظامی روسیه نیزماه گذشته با اشاره به اینکه سامانه‌های موشکی «پانتسیر» روسیه قادر به رهگیری موشک‌های HIMARS شده‌اند، این گمان را مطرح کرد که مهندسان روسی پس از مطالعه “موشک‌های HIMARS” که به غنیمت گرفته شده بودند، “نقطه ضعف” این سلاح را پیدا کردند.

روسیه کدام موشک‌ پیشرفته غربی را به غنیمت گرفته؟/ عکس
سامانه هیمارس

انهدام و ضبط سخت افزار نظامی غربی که توسط سربازان اوکراینی اداره می شود، به طور فعال توسط مقامات روسیه تشویق می شود به نحوی که به سربازانی که چنین وظایفی را انجام می دهند، پاداش های مالی قابل توجهی ارائه می گردد.

۵۸۵۸

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا