اقتصادی

رقم حداقل دستمزد امشب مشخص می شود؟

شورای دستمزد کمیسیون عالی روابط کار که از ساعاتی پیش با حضور معاون وزیر کار آغاز به کار کرد همچنان به شدت میان کارگری و مدیریت در جریان است. حداقل دستمزد باید امشب در حالی تعیین شود که معاون اشتغال و کار وزیر کار از پایان مذاکرات دستمزد در روز شنبه 21 اسفندماه خبر داد.

به گزارش شبکه، از ساعاتی پیش چهارمین جلسه کمیسیون عالی روابط کار با محوریت نتیجه مذاکرات دستمزد آغاز شد.

قبل از تشکیل جلسه رسمی، گروه کارفرمایی تشکیل جلسه داد و نماینده کارفرما در مورد میزان افزایش دستمزد صحبت کرد.

با توجه به سه دور مذاکرات دستمزد و بی کفایتی آنها، طبقه کارگر سرنوشت دستمزد سال آینده را با حساسیت و سختگیری دنبال می کند.

نمایندگان کارفرمایان در کمیسیون عالی کار پیش از این اعلام کرده بودند که حداکثر افزایش دستمزد کارگران در سال آینده برابر با تورم خواهد بود.

استانداردهای تعیین دستمزد کارگران به نرخ تورم و سبد معیشت خانوار اعلام شده توسط بانک مرکزی در مواد 41 و 1 و 2 قانون کار اشاره دارد.

مرکز آمار ایران نرخ تورم بهمن ماه را ۴۱.۴ درصد اعلام کرد. هزینه زندگی برای خانواده های کارگری توسط کمیته دستمزد کمیسیون عالی روابط کار 8972000 تن در سال تعیین شده است که استاندارد مذاکرات دستمزد سالانه است.

در جلسه گذشته سازمان کار و مدیریت این نسبت را مطرح کرد که پذیرفته نشد و در نهایت جلسه لغو شد.

نمایندگان تشکل های کارگری با توجه به ماده 41 قانون کار، نرخ تورم واقعی و نرخ تورم، دستمزد را تعیین می کنند. حذف ارز ترجیحی

پیش از این مسئولان کارگری به شبکه گفته بودند که حداقل دستمزد باید امشب تعیین شود و پس از آن اعضای بالاترین کمیسیون کارگری سطوح مختلف دستمزد، کوپن غذا و مسکن را محاسبه کنند.

به گزارش شبکه، در شرایطی که معاون وزیر کار اعلام کرد روز شنبه 21 اسفندماه امسال رقم دستمزد 1401 تعیین می شود، شرکای اجتماعی امشب باید تصمیم نهایی و تعیین رقم حداقل دستمزد کارگران را بگیرند. تصمیم گیری در مورد استحقاق مزایای به روز شنبه موکول می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا