اقتصادی

راه آهن رشت – کاسپین از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

شبکه/ گیلان معاون وزیر راه با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان باعث رونق اقتصاد ملی می شود که برای ایران اسلامی منفعت زیادی دارد، گفت: راه و شهرسازی.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه بررسی و رفع مشکلات پروژه راه آهن رشت انزلی و بزرگراه رشت – قزوین از راه آهن و بزرگراه قدردانی کرد. گفت: : خوشبختانه اعتبارات مصوب این دو پروژه در سال 1400 به طور کامل تخصیص یافت که نتیجه پیگیری های استاندار و اهتمام ویژه رئیس جمهور به توسعه منطقه بود.

وی گفت: تامین مصالح پروژه زیربنایی را موضوع مهمی می دانم که تنها با همکاری مدیریت محقق می شود و روند اجرای پروژه را تسریع می بخشد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان باعث رونق اقتصاد ملی می شود که برای ایران اسلامی منفعت زیادی دارد، گفت: راه و شهرسازی.

خادمی درباره 3300 کیلومتر خط آهن در حال ساخت کشور افزود: خط آهن رشت – خزر در اولویت قرار دارد تا پایان سال تکمیل شود.

وی در خصوص تکمیل بزرگراه رشت-کازوین گفت: پیش بینی می شود این قطعه 8 کیلومتری که در حال حاضر تقاطع است در سال جاری افتتاح شود.

معاون وزیر راه افزود: اعتبار کنارگذر انزلی به زودی تامین و پروژه از رکود خارج می شود. از سوی دیگر احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان گیل لاهیجان مطلوب است و تلاش خواهیم کرد تا شاهد تکمیل و بهره برداری از این ساخت و ساز باشیم. پروژه های مهم در سریع ترین زمان ممکن .

اسداله عباسی استاندار گیلان گفت: توجه به زیرساخت ها و تکمیل پروژه های عمرانی گام مهمی در توسعه اراضی است که اقتصاد داخلی را نیز متحول می کند.

وی از مدیران و فعالان حوزه توسعه زیرساخت ها قدردانی کرد. وی افزود: حذف بوروکراسی، افزایش تعاملات بین بخشی و عزم جهادی از عوامل پیش برنده اهداف توسعه محور است. “

استاندار گیلان خواستار تکمیل پروژه های مهم استان از جمله احداث پل در بزرگراه قزوین – رشت، راه آهن رشت – انزلی – خزر – آستارا، جاده آستارا – آستارا و احداث تقاطع غیرهمسطح شده است. با میدان گیلهیزان باید فوری برخورد شود.

عباسی همچنین بر لزوم اجرا و تکمیل مسیرهای انحرافی چند شهر از جمله تالش، بندر انزلی، لنگرود و چابکسر برای تعیین تقاطع غیرمسطح ورودی شهر پومن و تکمیل مسیر پومن – صومعه سرا – تالسی – آستارا تاکید کرد. ساخت و راه اندازی پروژه های کلان به گونه ای که فرآیند اجرا بدون توقف بوده و اقدامات مربوطه با سرعت بالا اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه و پیشرفت کشور جدی است و تصمیمات، مصوبات و تخصیص اعتبارات آن مؤید این موضوع است.

نماینده ارشد دولت گیلان گفت: ارائه داده ها برای اجرای پروژه ها نیازمند همگرایی و تعامل بین دستگاه ها است. با تمدید فرآیند صدور مجوز اقدام کنید.

وی با تاکید بر لزوم نصب تابلوهای راه آهن در راه آهن، تکمیل راه آهن رشت – آستارا را نه تنها برای افزایش صادرات، بلکه ایجاد تبادلات اقتصادی بیشتر با کشورهای جهان به ویژه با کشورهای همسایه عنوان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا