اقتصادی

راهکار چین برای حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده از کرونا؟

شانگهای سیاست جدیدی را برای حمایت از اقتصاد تحت تأثیر COVID-19 اعلام کرده است.

به گزارش شبکه، شانگهای مشوق های مالیاتی به مشاغل داده و به همه تولیدکنندگان اجازه داده است تا در ماه ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرند، زیرا مقامات چندین سیاست را برای احیای اقتصاد تحت تأثیر قرنطینه Quaid اعمال می کنند.

بر اساس برنامه های اعلام شده توسط شهر شانگهای، مرکز مالی تصویب طرح های املاک و مستغلات و ارائه توسعه های مسکونی جدید را تسریع خواهد کرد. امسال سقف مالکیت خودرو را به 40000 خودرو افزایش می دهد، مالیات برخی از خرید خودروهای سواری را کاهش می دهد و به خریداران خودروهای برقی یارانه می دهد.

این اقدامات بخشی از 50 اقدام در 8 دسته برای تثبیت اقتصاد شهر پس از شیوع ویروس کرونا در حال حاضر به توسعه اقتصادی و اجتماعی آسیب رسانده است. معاون شهردار وو چینگ در این نشست گفت که شرکت‌های شانگهای دیگر نیازی به قرار گرفتن در لیست سیاه برای از سرگیری تولید از اول ژوئن ندارند.

از زمانی که قرنطینه شانگهای در اواخر مارس آغاز شد، پیروی سرسختانه چین از سیاست جمع صفر به هر قیمتی همه چیز را از مخارج مصرف گرفته تا تولید، دومین اقتصاد بزرگ جهان، کاهش داده است.

تولید صنعتی و مخارج مصرف کننده به بدترین سطح خود از زمان شروع همه گیری در اوایل آوریل 2020 کاهش یافت.

به گزارش رویترز، سایر اقدامات طرح تازه راه اندازی شده شانگهای شامل کاهش هزینه ها برای مشاغل، کاهش اجاره بها برای مشاغل، تشویق مشاغل و پلت فرم های تجارت الکترونیک به صدور کوپن برای افزایش مصرف، بخش های راه آهن، فرودگاه ها، بنادر و انرژی و شرکت های خارجی است. تقویت حمایت مالی از شرکت های خارجی، حمایت از از سرگیری فعالیت شرکت های خارجی، حمایت از شرکت های چند ملیتی برای راه اندازی ستاد منطقه ای و مراکز تحقیقاتی در شانگهای، و افزایش مناسب سهمیه زمین برای ساخت و ساز در سال 2022.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا