استان هابرترین های کسب و کار

راهنمای رفتن به رامسر

وقتی حرف مسافرت به میان بیاید، شمال اولین جایی است که به آن فکر می‌کنیم و کجا بهتر از رامسر عروس شهرهای شمالی؟ قرار است در این مطلب این‌بار درباره راهنمای سفر به رامسر صحبت کنم. پس کوله‌پشتی‌هایتان را جمع کنید تا با من به دل طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد این شهر سفر ‌کنیم. شما را شگفت‌زده می‌کنند و کاری می‌کنند بارهاوبارها برگردید و خاطره بسازید.

تنها ما نیستیم که عاشق شگفتی‌ها وزیبایی‌های بی‌بدیل این شهر هستیم؛ گردشگران خارجی زیادی از جمله موسیو بوهلر، جیمز بیلی فریزر اسکاتلندی، پیر آمدی ژوبر از خطه مازندران بازدید کردند و از زیبایی‌های رامسر حرف‌ها زدند. اجاره ویلا استخردار در رامسر از جذابترین تجربه های آنان است.

در سفر به رامسر دیدنی‌های آن تمامی ندارد. جنگل‌های سرسبز، دریا و ساحل کف‌آلودش، درختان نارنج و قله‌های مخروطی، چشمه‌های آب گرم و جریب‌به‌جریب زمین‌های شالی اینجا را به بهشتی تبدیل کرده که اگر به آن پابگذارید، حاضر نیستید آن را ترک کنید. بامن و همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری رامسر و شگفتی‌های آن بیشتر آشنا کنم.

بهتر است چه زمانی به رامسر سفر کنیم؟

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به رامسر است.

بهترین هتل‌‌های رامسر کدام است؟

هتل آزادی رامسر و هتل بام سبز رامسر، از بهترین هتل‌های این شهر به حساب می‌آیند.

از رامسر به کدام شهر‌ها می‌توان سفر کرد؟

از رامسر می‌توان به تنکابن، تهران، ساری، اصفهان، ، گیلان، چابکسر و مازندران سفر کرد.

بهترین راه دسترسی به رامسر کدام است؟

جاده تهران به رامسر، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به رامسر است. می‌توانید هم با اتوبوس و هم از طریق راه هوایی از تهران به رامسر سفر کنید.

مشخصات جغرافیایی رامسر

سخت‌سر قدیم و رامسر امروزی همیشه شگفت‌انگیز و جذاب بوده و همین آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. سفر به رامسر شهری در دامنه کوه‌های البرز که صدها سال است مردمانش نجیبانه چای و برنج می‌کارند و با لهجه دوست‌داشتنی خود آواز می‌خوانند و نارنج و پرتقال برداشت می‌کنند، تجربه‌ای ناب خواهد بود.

در این بخش راهنمای سفر به رامسر با من بیایید تا کمی بیشتر در مورد جغرافیای آن صحبت کنیم. از نظر جغرافیایی، رامسر در غربی‌ترین بخش استان مازندران قرار گرفته است. از شمال به دریا، از جنوب به رشته کوه‌های میانی البرز، از غرب به توابع استان گیلان و بخش چابکسر و از شرق هم به شهرستان تنکابن دسترسی دارد.

این شهر دارای مساحت ۸/۷۲۹ کیلومتر مربع است. عرض جغرافیایی آن ۳۶ درجه و ۳۲ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۵۹ دقیقه شمالی و طول آن هم ۵۰ درجه و ۲۰ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۴۷ دقیقه شرقی نسبت به نصف النهار مبدا است.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ این شهر ۳۵.۹۹۷ نفر جمعیت دارد و از سال ۱۳۶۴ هم به صورت یک شهرستان مستقل اداره می‌شود. روستای جواهرده و جنت در کنار آبشار سیاسرت، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. رامسر به دلیل روستاهای سرسبز، غذاهای محلی منحصر لذیذ و مردمان خونگرم و مهمان‌نوازش معروف است.

آب‌وهوای عالی و ظرفیت گردشگری ویژه‌ برای سفر به رامسر مردم را از دورترین جاهای ایران به این شهر می‌کشاند. به همین دلیل تا دلتان بخواهد هتل‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها و بازارهای شیک و خاص را می‌توانید در رامسر پیدا کنید.

در واقع جاهای دیدنی رامسر آنقدر زیاد هستند که باید سفر به رامسر چندین‌وچند روزه داشته باشید تا از همه آن‌ها بازدید کنید. در بخش‌های بعدی بیشتر درباره جاذبه‌های گردشگری رامسر، خوراکی‌های خوشمزه و بازارهای آن صحبت می‌کنم.

آب و هوای رامسر

آب‌وهوای شمال به‌خصوص مازندران و شهرهای آن منحصر به فرد و رویایی است. وجود رشته‌ کوه‌های البرز و دریای خزر، شهر رامسر را به منطقه‌ای خوش آب و هوا تبدیل کرده است. شهر رامسر دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است.

فصل بهار برای سفر به رامسر بهترین است، چون آب‌وهوا عالی می‌شود. کمی سرما احساس می‌کنید، ولی در اردیبهشت هوا فوق‌العاده خواهد بود. می‌گویند بهار بهترین زمان برای سفر به رامسر است. تابستان کمی تفاوت دارد.

هوا در این فصل رامسر گرم و مرطوب می‌شود و مطمئنم که موهای فرشده و پوست عرق‌کرده ارمغان تابستان‌های این شهر است. پاییز هوا کمتر گرم می‌شود و رطوبت هوا هم کمتر است. می‌توانید از خنک‌تر شدن هوا و مه‌های آن لذت ببرید

زمستان‌های منطقه به دلیل کوه‌ها باید خیلی سرد و خشک باشند، اما به لطف وجود دریای خزر، این سرما کمتر احساس می‌شود و جای خود را به آب‌‌وهوای مه‌آلود می‌دهد. زمستان‌های این منطقه پربرف و زیبا است. بارش برف، بوی دریا و جنگل سفیدپوش منظره‌ای شگفت‌انگیز از طبیعت رامسر است.

بهترین زمان سفر به رامسر

آب‌وهوای رامسر آنقدر شگفت‌انگیز است که با هر سلیقه آب و هوایی، شما را شگفت‌زده می‌کند، اما برای دیدن جاهای گردشگری رامسر فصل بهار و نوروز بهترین زمان است. نوروزهای رامسر شلوغ و پُر از مسافرهایی از کل ایران است.

مراسم‌های جالب نوروزی و هوای خوب در سفر به رامسر مردم را به آنجا می‌کشاند. اردیبهشت‌های رامسر را هم از دست ندهید. اما قطعا تابستان فکر خوبی برای مسافرت به این شهر نیست. هوای گرم و شرجی اذیتتان می‌کند.

مهرماه برای سفر به رامسر دوست داشتنی است و اگر وقت داشته باشید می‌توانید سفری به این شهر داشته باشید، اما زمستان هم سرد است و برف زیادی می‌بارد. پس اگر برف زیاد دوست دارید و عاشق دریا در زمستان هستید، حتما باید رامسر زمستانی را ببینید.

حمل و نقل در رامسر چطور است؟

رامسر از نظر کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار گرفته و امکانات رفاهی خوبی برای مسافران و گردشگران فراهم کرده‌ است. اگر به فکر گشت‌وگذار در این شهر هستید و می‌خواهید از دیدنی‌های رامسر لذت ببرید، از تاکسی استفاده کنید.

سیستم حمل‌ونقل در سفر به رامسر بیشتر برپایه خطوط تاکسی و اتوبوس‌‌ها هستند. این شهر مترو ندارد اما خطوط تاکسی آن دارای چندین دستگاه خودرو جدید است و اتوبوس‌های آن نیز در بهترین وضعیت قرار دارند.

در نظر داشته باشید بیشتر مسافران در سفر به رامسر از خودروی شخصی داخل شهر استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل ترافیک در بیشتر ساعات روز در این شهر سرسام‌آور است. استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی زمان بیشتری‌ برایتان می‌خرد و از نظر اقتصادی هم به صرفه‌تر است.

هم تاکسی‌ها و هم اتوبوس‌ها قیمت مناسب دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید خودرو اجاره کرده و به جای خودروی شخصی خود از آن استفاده کنید. در نهایت اگر می‌خواهید کمی هم صرفه‌جویی کنید و هزینه‌ها را پایین نگهدارید، استفاده از اتوبوس را پیشنهاد می‌کنم نسبت به تاکسی و اجاره خودرو ارزان‌تر است!

محدودیت‌های سفر به رامسر

اگر از من بپرسند بهترین مقصد برای گردشگری در ایران کجاست، بدون شک رامسر را معرفی می‌کنم. زیبایی شهر به کنار، مردم دوست‌داشتنی و مهمان‌نواز، هتل‌های لوکس، غذاخوری‌ها و رستوران‌های تمیز و سیستم حمل‌ونقل جدید و شهر زیبا، همه این شهر را به بهشت گردشگران تبدیل کرده‌اند.

در اینجا بهترین و راحت‌ترین تجربه سفر به رامسر را خواهید داشت. بیشتر رستوران‌ها در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز خدمات دارند. هتل‌ها اتاق‌های خوبی دارند و می‌توانید منزل و ویلا هم اجاره کنید.

گشت‌وگذار و رفتن به جاهای دیدنی و گردشگری در سفر به رامسر خیلی ساده‌ است. مسیرها زیاد از هم دور نیستند و مغازه‌دارها هم به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند. بدون محدودیت و مشکلی می‌توانید چند روز از هیاهوی زندگی دور شوید و از سفر خود کاملا لذت ببرید.

مسیرهای دسترسی به رامسر

باتوجه به این که رامسر در شمال ایران قرار گرفته، برای شهرهایی مانند تهران مقصدی نزدیک به‌نظر می‌‌رسد. اما خب اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، راه‌های دسترسی زیادی به اینجا وجود دارد. در ادامه راهنمای سفر به رامسر کمی در مورد این موارد حرف می‌زنیم.

سفر به رامسر با هواپیما

یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های محلی که در ایران فعالیت دارد، فرودگاه رامسر است. این فرودگاه به دستور رضا شاه و در سال ۱۳۰۹ به کمک مهندس‌های آلمانی ساخته شد و خیلی زود به یک فرودگاه مهم تبدیل شد.

در سفر به رامسر فرودگاه تنها ۶ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و دسترسی به آن هم ساده است. فرودگاه در شرق رامسر است و برای رفتن به آن اول وارد جاده تنکابن به رامسر شوید و تا میدان خلعتبری بروید. سپس وارد بلوار رزاقی شوید و برانید تا به میدان فرودگاه برسید.

این فرودگاه زیاد بزرگ نیست و روزانه ۲ الی ۳ پرواز به تهران دارد. تعداد مسافران هر پرواز هم ۶۰ الی ۷۰ نفر است. ایرلاین‌های مختلفی به این شهر از تهران پرواز می‌کنند. پرواز از تهران، مشهد و برای سفر به رامسر مستقیم انجام می‌شود. فرودگاه رامسر به صورت مرتب پرواز هفتگی دارد و اگر در این ۳ شهر نیستید، می‌توانید با پرواز یا راه زمینی وارد این شهرها شوید و به صورت مستقیم با پرواز هوایی خود را به رامسر برسانید.

فاصله هوایی تهران در سفر به رامسر ۱۴۷ کیلومتر است و تنها ۵۵ دقیقه این سفر طول می‌کشد. این مسافت برای مشهد ۸۰۵ کیلومتر است و پرواز آن هم ۱ ساعت و ۹ دقیقه است. مسافت اصفهان تا رامسر به صورت هوایی ۶۶۱ کیلومتر است و ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز طول می‌کشد.

بندرعباس به رامسر پرواز مستقیمی ندارد. پس می‌توانید یک پرواز مستقیم به تهران داشته باشید و از آنجا هم از پرواز مستقیم تهران به رامسر استفاده کنید.

مدت زمان رسیدن شما به فرودگاه در سفر به رامسر کاملا وابسته به آب‌وهواست. زمانی که گفتم تنها در صورتی است که هوا خوب باشد. وضعیت امنیت و کیفیت خدماتی که در هواپیما ارائه می‌شود کاملا بستگی به ایرلاینی دارد که بلیط را خریداری کرده‌اید.

اما به طور کلی اگر هوا خوب باشد می‌توانید یک فیلم خوب ببینید و تا فیلم تمام شود شما هم به مقصد خود رسیده‌اید؛ بدون خستگی و بدون مشکل.

سفر به رامسر با قطار

متاسفانه رامسر سیستم راه‌آهن و قطار ندارد و نزدیک‌ترین راه‌آهن به آن در قائم شهر بوده و تا آنجا هم ۷ ساعت راه است. می‌توانید از شهرهای دیگر با قطار به تهران سفر کنید و بقیه راه را به صورت هوایی یا با خودروهای شخصی سفر کنید.

سفر به رامسر با اتوبوس

اگر می‌خواهید با یک راه ارزان و مقرون به‌صرفه سفر به رامسر را تجربه کنید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری رامسر لذت ببرید، پس سفر با اتوبوس را امتحان کنید. مسیر رسیدن به آن بسیار زیبا و سرسبز است و اگر در بهار یا پاییز بروید، عاشق مسیر جاده‌ای آن می‌‌شوید.

خطوط وی‌‌آی‌پی اتوبوس و معمولی از شهرهای مختلف به رامسر فعال‌ هستند. فاصله رامسر تا تهران دارای ۲ مسیر است. مسیر اول ۲۲۸ تا ۲۳۰ کیلومتر مسافت دارد. این مسیر پرپیچ‌وخم است و ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه راه است. البته اگر خبری از ترافیک نباشد.

مسیر دوم سفر به رامسر از آزادراه قزوین رشت عبور می‌کند و حدودا ۴۱۳ کیلومتر است. در صورت نبودن ترافیک و خوب بودن جاده و آب‌وهوا، حدودا ۵ ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. مشهد تا رامسر ۹۶۹ کیلومتر فاصله دارد و ۱۲ ساعت و ۴۱ دقیقه طول می‌کشد.

خدماتی مثل غذا و آب نیز برعهده خودتان است. این مسیر زیبا است و می‌توانید از زیبایی و شهرهایی که از آن عبور می‌کنید لذت ببرید. اما خوراکی و آب حتما باخودتان ببرید.

در سفر به رامسر از اصفهان ۷۲۹ کیلومتر راه است که ۹ ساعت و ۴ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید. این فاصله برای بندرعباس تا رامسر ۱۵۴۰ کیلومتر است و ۱۹ ساعت در راه خواهید بود. بهتر است از اتوبوس‌های وی‌آی‌پی برای این منظور استفاده کنید تا در مسیر راحت باشید.

سفر با اتوبوس ایمن است ولی راحتی و حریم خصوصی چندانی در آن ندارید. اما مسیر آن لذت بخش است و حسابی از مناظر مسیر لذت خواهید برد.

سفر به رامسر با خودروی شخصی

سفر به رامسر با خودروی شخصی یک تجربه عالی خواهد بود. مسافت آن کاملا با مسافتی که با اتوبوس طی می‌شود، برابر است. اما این که چقدر سفر شما طول بکشد، به آب‌وهوا، وضعیت جاده، ترافیک یا آزاد بودن راه و سرعت شما بستگی دارد.

تازه اگر بخواهید در مسیر سفر به رامسر استراحت کنید یا از شهرهای سر راه خود هم دیدن کنید که زمان کاملا متفاوت است. اما قطعا با چند آهنگ جاده‌ای و بزن و بکوب و رانندگی در جاده بهشتی رامسر، طول مسیر را احساس نمی‌کنید. خود مسیر هم خاطره‌ساز می‌شود چه برسد به مقصد.

سفر به رامسر از تهران

سفر به رامسر از تهران هم از راه هوایی و هم راه زمینی امکان پذیر است. از راه هوایی تنها ۵۵ دقیقه و از راه زمینی دو مسیر مختلف دارد. که هر کدام ۴ الی ۵ ساعت طول می‌کشند تا به مقصد برسید. جاده تهران رامسر بسیار زیبا و دلپذیر است. حتی اگر طولانی باشد، در طول مسیر کاملا از سرسبزی و زیبایی آن لذت می‌‌برید.

راحتی و شرایط شما بستگی به این دارد که در چه آب و هوایی و به چه روشی از تهران سفر به رامسر را تجربه کنید؛ اما سفر هوایی از همه راحت‌تر و پرهزینه‌تر است. می‌توانید صبح خیلی زود با خودروی شخصی هم سفر کنید تا به ترافیک نخورید و زودتر وارد شهر شوید.

دکمه بازگشت به بالا