اقتصادی

دویچه بانک به کار خود در روسیه خاتمه می‌دهد

بزرگترین وام دهنده آلمان، دویچه بانک، در بحبوحه درگیری با اوکراین، تجارت روسیه خود را تعطیل می کند.

به گزارش شبکه، با تشدید حملات دولت در چندین شهر اوکراین، این بانک به دیگر شرکت هایی که روسیه را ترک می کنند، پیوست.

دویچه بانک در بیانیه ای اعلام کرد: «مانند برخی از مشتریان بین المللی، ما به مشتریان چند ملیتی غیر روسی خود کمک می کنیم تا کسب و کار خود را کوچک کنند و در عین حال بقیه کسب و کار خود را در روسیه مطابق با تعهدات قانونی و نظارتی خود تعطیل کنیم.»

این بانک گفت: «ما در روسیه تجارت جدیدی انجام نخواهیم داد.

تعدادی از شرکت‌های جهانی که در بخش‌های مختلفی مانند غذا، خودرو، بانک و نفت و گاز فعالیت می‌کنند، از جمله مک‌دونالدز، کوکاکولا و بانک‌های آمریکایی جی‌پی مورگان و گلدمن، اعلام کرده‌اند که قصد دارند روسیه را پس از درگیری‌های مداوم با اوکراین ترک کنند. ساکس و غیره

خودروسازان ژاپنی تویوتا و هوندا نیز خروج خود از روسیه را اعلام کردند.

در اوایل ماه جاری، غول نفتی ایالات متحده اکسون موبیل اعلام کرد که فعالیت های خود در روسیه را تعطیل می کند و از سرمایه گذاری در روسیه خودداری می کند. شرکت انرژی بریتانیایی BP، شرکت‌های نفتی نروژی Equinor و Shell نیز اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های خود را در این کشور تعطیل می‌کنند.

پس از حملات هوایی نظامی به اوکراین، اقتصاد روسیه به شدت تحت تاثیر تحریم های آمریکا و متحدانش علیه مسکو قرار گرفته است. شرکت های روسی و الیگارشی به دلیل روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحریم شده اند و دارایی های آنها توسط کشورهای غربی مسدود شده است.

ایالات متحده و بریتانیا واردات نفت روسیه را ممنوع کرده اند و اروپا که بیش از 40 درصد گاز طبیعی و 30 درصد نفت خود را از روسیه وارد می کند، قول داده است که وابستگی خود به مسکو را برای انرژی کاهش دهد.

آژانس بین المللی انرژی برای کاهش وابستگی روسیه به گاز طبیعی، طرحی 10 ماده ای را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا