اقتصادی

دلار در حال از دست دادن جذابیتش مقابل یوان است

ری دالیو ، بنیانگذار بزرگترین صندوق پرچین جهان ، رنمینبی را به عنوان رقیب اصلی دلار در آینده خواند.

ری دالیو ، بنیانگذار و مدیرعامل گروه مالی Bridgewater ، بزرگترین صندوق هجینگ جهان ، گفت که او معتقد است وضعیت دلار در ماه های اخیر تضعیف شده و جذابیت آن را نسبت به رنمینبی بیشتر کرده است. وی به سرمایه گذاران ارزی گفت: “بازار ارز جهانی در یک نقطه حساس قرار دارد و در حالی که علاقه به بازار مالی چین در حال رشد است ، شاهد تسلط دلار در بازار هستیم.”

دالیو ، میهمان کنفرانس مجازی که در سای شین برگزار شد ، از توسعه سریع بازار سرمایه چین استقبال کرد ، اما درب آن هنوز به طور کامل به روی خارجی ها باز نشده است ، و با وجود جذابیت این بازار ، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی هنوز سرمایه دارند هشدار داد که وارد بازار می شوید. آنها چینی نیستند. به گفته دالی آه ، هنگامی که قیمت دلار به طور اساسی افزایش یابد ، رنمینبی چین به گزینه اصلی سرمایه گذاران خارجی تبدیل خواهد شد.

بسیاری از سرمایه گذاران ، مدیران صندوق های هجینگ و بانکداران به اقتصاددان آمریکایی استیون روچ هشدار داده اند که ارزش دلار در مقایسه با سایر ارزهای بزرگ جهانی ، یکی از بدبینانه ترین ارزها ، بیشتر کاهش می یابد. دلار در پایان سال 35 درصد در برابر ارزهای دیگر کاهش داشت.

روچ در مصاحبه با CNBC گفت: “کسری حساب جاری ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگر در جهان است و داده های مربوط به شاخص های کلان مانند پس انداز و حساب جاری در سه ماهه دوم چندان دلگرم کننده نیستند.” امسال اوضاع حتی بدتر شده است. پس انداز کل دولت ، تجارت و شهروندان در سطح کم سابقه ای است که فقط در بحران مالی 2009 مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا