اقتصادی

دسترسی هواوی به سیستم مالی آمریکا قطع می‌شود

برای مقابله با پیشرفت‌های فناوری چین، قانون‌گذاران آمریکایی از شرکت فناوری هوآوی درخواست می‌کنند. و سایر شرکت های خارجی به بزرگترین سیستم مالی جهان دسترسی دارند.

به گزارش شبکه، لایحه مجلس سنا که توسط چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و دموکرات‌های نیویورک ارائه شد، شرکت‌های آمریکایی را از انجام معاملات مالی مهم با شرکت‌های خارجی تولیدکننده فناوری 5G و جاسوسی صنعتی منع می‌کند. اگر هوآوی به عنوان چنین شناسایی شود، دسترسی به بانک های ایالات متحده را از دست خواهد داد.

سناتور جمهوریخواه تام کاتن از آرکانزاس که حامی این لایحه بود، گفت: ما نمی توانیم به هواوی و حزب کمونیست چین اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی و سیستم های دفاعی حساس ما را بدهیم. ما باید به تهدید جدی این شرکت های چینی برای امنیت ملی رسیدگی کنیم.

این قانون با توجه به حمایت گسترده واشنگتن از نحوه محدود کردن نفوذ چین، به ویژه هواوی، معرفی شد. ماه گذشته، کمیسیون ارتباطات فدرال فروش تجهیزات ساخت هواوی و زد تی ای در ایالات متحده را به دلیل خطرات امنیت داده ها ممنوع کرد.

قانونگذاران ایالات متحده همچنین در حال بررسی ممنوعیت برنامه ویدیویی چینی TikTok هستند که FBI هشدار داده است که می تواند نرم افزار کاربران را کنترل کند، اطلاعات را سرقت کند، حملات هکری انجام دهد یا بر افکار کاربران تأثیر بگذارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین اقدامات ایالات متحده برای محدود کردن قابلیت ها در بخش فناوری، از جمله تحریم هایی که دسترسی به تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه را محدود می کند، محکوم کرده است.

بیش از 30 شرکت چینی به لیست سیاه تجاری ایالات متحده اضافه شدند

بلومبرگ نیوز در خبری جداگانه گزارش داد که دولت بایدن قصد دارد 35 شرکت چینی از جمله سازندگان تراشه YMTC را به لیست سیاه تجاری اضافه کند تا از خرید برخی قطعات ساخت آمریکا جلوگیری کند.

یک منبع به بلومبرگ گفت: وزارت بازرگانی آمریکا این هفته این شرکت های چینی را به لیست سیاه تجاری خود اضافه خواهد کرد.

شرکت های آمریکایی برای فروش به شرکت های موجود در این لیست سیاه باید مجوزهای ویژه ای دریافت کنند. حتی اگر محصولاتی که به فروش می‌رسانند، تکنولوژی قدیمی باشد.

مقامات وزارت بازرگانی ایالات متحده ماه گذشته گفتند که ده ها شرکت چینی، از جمله YMTC، در خطر اضافه شدن به لیست سیاه تجاری تا 6 دسامبر قرار دارند.

در 31 اکتبر، 31 شرکت چینی، از جمله YMTC، به لیست شرکت هایی اضافه شدند که اجازه تحقیق توسط مقامات آمریکایی را ندارند. این اقدام باعث تشدید تنش بین واشنگتن و پکن شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا