بین الملل

در کلیسای مسیحیان سوری در همدردی با فلسطینی‌ها خبری از جشن نیست

جشن کریسمس مسیحیان در سوریه با هدف همدردی با فلسطینی‌ها در غزه، به عبادت محدود شده است.

به گزارش شبکه، اسقف کلیسای کاتولیک سریانی سوریه در حلب گفت: در فلسطین که محل تولد حضرت مسیح (ع) است، مردم دارند رنج می‌کشند. ما مراسم کریسمس را فقط به عبادت برای این افراد محدود کرده‌ایم و از جشن و پایکوبی خبری نیست.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روستای “العزیزیه” در استان حماة واقع در مرکز سوریه معمولا خاستگاه یک فستیوال بزرگ است که درخت کریسمس بزرگی هم با چراغ‌ها و آویزهایش در آن به نمایش گذاشته می‌شود اما امسال میدان اصلی این منطقه کاملا خالی است و هیچ دکوراسیونی که نماد کریسمس باشد، در آن دیده نمی‌شود.

اسقف کلیسای کاتولیک سریانی سوریه گفت: در سوریه امسال تمامی جشن‌های رسمی مربوط به کریسمس را لغو کردیم و در همبستگی با قربانیان بمباران غزه، در کلیساها دست به دعا برداشته‌ایم.

کلیسای کاتولیک سریانی سوریه در این اقدام تنها نیست، بلکه سران سه کلیسای اصلی دیگر در این کشور نیز جشن‌های مربوط به کریسمس را لغو کرده و این جشن را به مراسم مذهبی محدود کرده‌اند.

این سه کلیسا در بیانیه‌ای مشترک با بیان اینکه مراسم‌شان به دعا و نیایش محدود می‌شود، اعلام کردند: با توجه به شرایط کنونی به ویژه در غزه، سر اسقف‌ها بابت اینکه نمی‌توانند مراسم کریسمس و جشن‌های مربوط را انجام دهند، عذرخواهی می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که بیش از ۲۰ هزار تن از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید شده‌اند. بسیاری از این افراد کودکان و زنان هستند.

بسیاری از ساکنان غزه به دلیل این خشونت‌ها بی خانمان و آواره شده و در چادرها بدون آب، غذا، سوخت و خدمات درمانی کافی ساکن هستند.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا