علمی و پزشکی

خیز روسیه برای پیروزی در رقابت جهانیِ ساخت واکسن کرونا

روسیه ادعا می کند که یک واکسن با دوام و کارآمد دارد که در حالی که تلاش می کند در رقابت جهانی برای واکسن تاج ، پیروز شود ، طی چند هفته آینده آماده تولید خواهد بود.

به گزارش شبکه ، روسیه به طور سنتی در تولید واکسن بسیار قدرتمند بوده است. سعید کریل دمیتریف ، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه. واکسن ما در واقع کپی از واکسن ابولا است که پنج سال پیش در مسکو تولید شده است.

به گفته دمیتریف ، که در کارآزمایی های بالینی اولیه واکسن شرکت کرده بود ، واکسن کرون روسیه می توانست تکامل یابد زیرا این یک نسخه به روز شده از واکسن قبلی علیه ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) بود که اولین بار در سال 2012 در عربستان سعودی ظاهر شد. بسیار شبیه به Covid-19 ، یک درمان جدید کورو ویروس است. خود واکسن مرس با استفاده از ویروس ابولا ایجاد شد.

دنیس مانتوروف وزیر تجارت روسیه نیز گفت: امروز (دوشنبه) تولید واکسن باید به محض آغاز سپتامبر آغاز شود. این تولید با کمک سه شرکت روسی اتفاق می افتد که هم اکنون با صدها هزار دوز واکسن در ماه ، تولید انبوه را آغاز کرده اند و با افزایش بعدی ، تا ابتدای سال آینده به میلیون ها نفر می رسد. آنها را بیاورید

در این برنامه جاه طلب ، روسیه در صدر برنامه تولید واکسن کرونا جهانی قرار دارد. واکسنهای مشابه ، مانند آنهایی که توسط دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca تولید شده اند ، هنوز هم تحت آزمایش های بالینی به اصطلاح مرحله 3 قرار دارند و پیش بینی می شود تا اوایل سال 2021 به طور گسترده در دسترس نباشد.

روسیه در حال انجام آزمایشاتی مشابه آکسفورد است که دیمیتریف گفت ممکن است به این دلیل باشد که واکسن روسی مبتنی بر فناوری واکسن است که قبلاً در روسیه آزمایش شده است ، اگرچه مشابه واکسن آکسفورد است. دمیتریف گفت که هر دو واکسن از به اصطلاح “بردارهای آدنو ویروسی” استفاده می کنند. با این حال ، واکسن آکسفورد از آدنوویروس میمون استفاده می کند و واکسن روسی از آدنوویروس انسانی استفاده می کند.

با این حال ، کارشناسان بهداشت نگران این هستند که چنین پیشرفت سریع خطرات ذاتی را در پی دارد. کارشناسان ایالات متحده همچنین معتقدند که ادعای واکسن قبل از آزمایش های لازم می تواند مشکل ساز باشد.

واکسن روسی که با همکاری مؤسسه گامالی در مسکو و انستیتوی وزارت دفاع روسیه ساخته شده است ، مراحل 1 و 2 آزمایشات بالینی را با چند داوطلب کوچک انجام داد. امتحان بزرگ 1600 نفری این ماه آغاز می شود.

میخائیل موراشیکو ، وزیر بهداشت روسیه ، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که این واکسن آزمایشات بالینی را به پایان رسانده است و به طور مشروط توسط تنظیم کننده های ایالتی تصویب می شود. اولین گروه ایمن سازی ، از جمله پزشکان ، معلمان و گروه های پرخطر ، به نوعی کنترل می شود.

به گزارش بی بی سی نیوز ، در حقیقت ، روسیه یک سومین جلسه آزمایشی را به صورت زنده انجام می دهد ، و بیشتر افراد واکسینه شده مانند گروه های نمایش را به جای گروه های درمانی معالجه می کند تا مطمئن شود که خطرناک نمی شوند. صنعت داروسازی روسیه در حال آماده سازی برای تولید انبوه واکسن تاج در ماه سپتامبر است. اگر همه چیز به خوبی پیش برود ، واکسیناسیون های گسترده علیه coronavirus در اکتبر در انتظار مردم روسیه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا