اقتصادی

خدمات حمایتی صندوق نوآوری برای راه‌اندازی خط تولید در خارج/ایجاد پایگاه صادراتی ایران در بوسنی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از کمک به شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خطوط تولید در کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش شبکه سیاوش ملکی فر در وبینار توسعه صادرات محصولات تجهیزات پزشکی به بوسنی و هرزگوین که چهارشنبه سوم آبان ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، به حمایت صندوق نوآوری از احداث خطوط مونتاژ اشاره کرد. این کشور اعلام کرد که یک پایگاه ویژه صادراتی در بوسنی برای تامین بسته بندی شرکت های دانش بنیان خارج از کشور و محصولات شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده است.

وی افزود: ورود به این پایگاه صادراتی مستلزم انعقاد قرارداد است و صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی برای مونتاژ دریایی، بسته بندی و ساخت خطوط «فینیش» ارائه می دهد.

بازار صادراتی بی سابقه ایران

در این وبینار افشین کلاهی، رئیس انجمن تشکل های ایرانی با ارائه آمار و جزئیاتی از بوسنی و هرزگوین، این کشور را پایگاه خوبی برای صادرات ایران دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود، صادرات ایران به بوسنی 4 میلیون و 600000 دلار.”

وی ادامه داد: رشد صادرات بوسنی ناشی از داروسازی، تجهیزات پزشکی، خودرو و فناوری اطلاعات بوده است. علاوه بر این، با بررسی عواملی مانند شاخص پیچیدگی اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و قانون موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و بوسنی، می توان دریافت که هنوز کاربرد گسترده ای ندارند. شرکت های دانش بنیان ایرانی

کلاهی با تشریح پایگاه صادراتی ایران در بوسنی، گفت: فعالیت در بخش هایی مانند دارو و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و صنایع ساختمانی می تواند مزایای قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

چشم انداز جهانی برای پیشرفت صادرات دانش محور

رضا شرکتی، نایب رئیس فدراسیون تولید و صادرات تجهیزات پزشکی گفت: صادرات تجهیزات پزشکی در مقایسه با سایر حوزه‌ها مانند صنایع غذایی محدود و زیاد نیست، اما صادرات محدود است زیرا ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد. بیماران.” خیلی ارزشش رو داره

وی با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند با ایجاد خطوط تولید در خارج از کشور، فناوری پیشرفته و مواد اولیه صنعت تجهیزات پزشکی را تامین کند، گفت: بوسنی پایگاه خوبی برای صادرات ایران است، اما باید این را در نظر بگیریم. نظری ندارم.” ما بر اساس تولید محور با چشم انداز جهانی کار می کنیم.

لزوم بهره گیری شرکت های ایرانی از شرایط اقتصادی بوسنی

جابر واثق، مشاور اقتصادی سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، گفت که بوسنی در وضعیت اقتصادی خوبی قرار دارد و باید از این فرصت استفاده کند. گفت.

در این نشست، شرکت‌ها نگرانی‌های خود را در مورد مسائل بانکی، مسائل مالیاتی، مسائل کشتیرانی، صادرات دریایی به بوسنی، تحریم‌های موجود علیه ایران و اسلام و روابط سیاسی مؤثر بر اقتصاد و حوزه تجاری ابراز کردند. ، این موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا