بین الملل

حماس: به داستان اشغالگران درباره ترور «مروان عیسی» اعتمادی وجود ندارد

مقامات ارشد جنبش حماس به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره ترور مروان عیسی، معاون فرمانده گردان‌های شهید «عزالدین القسام» واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه، «اسامه حمدان» از مقامات ارشد جنبش حماس گفت «تاییدیه‌ای از سران القسام مبنی بر شهادت مروان عیسی دریافت نکرده‌ایم».

او در گفت‌وگو با الجزیره اظهار کرد: «رژیم اشغالگر از آغاز جنگ خود در نوار غزه جز کشتار و ویرانی چیزی به دست نیاورده است».

حمدان تاکید کرد: «ترور فرماندهان مقاومت ما را تضعیف نمی‌کند و بیانیه کاخ سفید درباره مروان عیسی مؤید مشارکت آن در جنگ نسل‌کشی است».

در همین راستا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس نیز گفت: «به داستان اشغالگران درباره ترور مروان عیسی اعتمادی وجود ندارد و حرف آخر را رهبری القسام می‌زند».

او افزود: «ادعای ترور مروان عیسی برای سرپوش گذاشتن بر بحران‌های نتانیاهو و شکست ارتش اشغالگر در اهدافش است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد مروان عیسی، معاون فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را ترور کرده‌اند».

او مدعی شد: «اکنون می‌توانیم تایید کنیم که در حمله دو هفته پیش، مروان عیسی مرد شماره ۳ حماس و معاون «محمد الضیف» (فرمانده گردان‌های عزالدین القسام) کشته شده است.

هاگاری در ادامه ادعا کرد: «مروان عیسی در اردوگاه النصیرات هدف قرار گرف و عملیات ترور او با هماهنگی شاباک انجام شد. او مرد شماره ۳ در شاخه نظامی حماس و یکی از طراحان عملیات هفتم اکتبر است».

سخنگوی ارتش صهیونیستی همچنین مدعی شد: «غازی ابوطماعه، مسئول تجهیزات جنگی حماس را نیز به همراه مروان عیسی ترور کردیم».

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا