اقتصادی

حقوق کارگران ۳۰ درصد هزینه های زندگی را تامین می‌کند

شبکه/ مرکز دبیرکل خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: حقوق یک کارگر تنها 30 درصد از هزینه های زندگی روزانه او را تامین می کند.

داوود میرزایی روز شنبه 23 بهمن ماه در نشست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منطقه مرکز با سازمان صباح کارگری در منازل کارگران این شهرستان گفت: حضور موثری داشت.

طبقه کارگر در جنگ اقتصادی با اعمال تحریم های قهری توطئه دشمن را تاب نیاورد و از اقتصاد میهن از سنگر اقتصاد دفاع کرد. چرخ تولید را به حرکت درآوردند.

دبیرکل حزب کارگر با اشاره به اینکه حمایت عملی از جامعه کارگری وجود ندارد، گفت: با شعار انقلاب نمی توان به مطالبات جامعه کارگری پاسخ داد. اقتصاد کارگری خواسته های آنها را برآورده کرد.

وی با اشاره به آخرین روز سال و مسائل حقوقی و معیشتی کارگران در سال آینده گفت: کمیسیون عالی روابط کار مطابق ماده 40 قانون کار، حقوق و دستمزد اتحادیه را تعیین می کند.

میرزایی افزود: نمایندگان مجلس به منظور جلوگیری از حضور دولت در کمیسیون عالی کار به عنوان عضوی بی طرف از جامعه کارگری در تعیین دستمزد و دستمزد به عنوان کارفرمایان بزرگ و اعضای منصف با دولت و بخش خصوصی اقدام می کنند.

وی در خصوص سبد معیشت جامعه کارگری نیز گفت: دولت باید با در نظر گرفتن تمامی مطالبات کارگران در شرایطی که کارگران با مشکل معیشت مواجه هستند، رویکرد حمایتی برای تقویت سبد معیشت داشته باشد.

وی گفت: دستمزد کارگران کمتر از هزینه معیشت است و تنها 30 درصد از هزینه های زندگی روزانه خود را تامین می کنند. شرایط سخت اقتصادی و دستمزدهای پایین ازدواج و امتناع از بچه دار شدن بعد از ازدواج را سخت می کند.

دبیر کارگری از کمیسیون‌های ارشد کارگری خواست تا دستمزد عادلانه‌ای را برای جامعه کارگری تعیین کنند و افزود: دولت نباید با حل مشکلات کارفرمایان اجازه دهد مشکلات کارفرمایان برای قشر کارگر تمام شود.

وی افزود: می گویند 4200 تومان فساد است و رانت می دهد، دولت و مجلس باید مراقب این موضوع باشند و آن را حذف نکنند. حذف 4200 Stoman با وادار کردن شرکت‌های مادر و شرکت‌های بزرگ به صرف ارز بیشتر برای تامین مواد خام و مجبور کردن مصرف‌کنندگان اصلی، طبقه متوسط ​​یا کارگران، به تهیه کالاهای گران قیمت، قیمت تمام شده محصولات را افزایش می‌دهد. با سختی زیاد…

میرزایی پا را فراتر گذاشته و پویایی اقتصاد را منوط به انگیزه بالای کارگران در عرصه تولید می داند و می افزاید: زمینه تولید

وی همچنین کمبود نیروی کار این صنعت را ناشی از ارزان بودن نیروی کار دانست و افزود. ما باید یک تعاونی مسکن ایجاد کنیم.» تا با نیروی کار با انگیزه بالا وارد این صنعت شویم.

میرزایی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: علیرغم یکسان بودن حقوق 75 درصدی بازنشستگان، 25 درصد اضافی همسان سازی شده و پیش بینی می شود نرخ عیدی افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا