اقتصادی

حذف خطاهای آبیاری فضای سبز خانگی و شهری با سیستم‌های هوشمند مجهز به سنسور

سیستم آبیاری هوشمند محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از هر دو ثانیه یک بار تا ماهی یک بار فضای سبز را به طور هوشمند آبیاری کند.

محمدرضا تقوی از محققان این طرح در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو با شبکه، یکی از محصولات تولیدشده در این شرکت را سیستم هوشمند آبیاری خانگی دانست که هم برای کاربردهای خانگی و هم صنعتی طراحی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت تحقیقاتی این شرکت را از سال ۹۹ با ساخت سیستم‌های هوشمند آبیاری برای آبیاری گلدان‌ها و فضای سبز خانگی آغاز کردیم و در حال حاضر بر روی توسعه نمونه صنعتی این سیستم متمرکز شده‌ایم.

تقوی، کاربرد این سیستم آبیاری هوشمند را در حوزه‌هایی چون آبیاری فضای سبز شهری، جنگل‌های شهری و باغات میوه عنوان کرد و افزود: نمونه خانگی این محصول، سیستمی است که به صورت اتوماتیک اقدام به آبیاری گلدان‌ها و فضای سبز خانگی می‌کند.

این محقق با اشاره به مزایای استفاده از این سیستم، خاطر نشان کرد: زمانی که فرد به مسافرت‌های طولانی مدت می‌رود، این سیستم بر اساس دستوراتی که برای آن صادر می‌شود، به صورت اتوماتیک، اقدام به آبیاری گلدان‌ها می‌کند و خطراتی مانند نشتی آب را حذف خواهد کرد.

به گفته وی، سیستم‌های آبیاری موجود به طور مستقیم به لوله آب متصل می‌شوند و امکان نشتی و ترکیدگی لوله وجود دارد، ولی این دستگاه این خطرات را حذف کرده است؛ چرا که این سیستم هوشمند مجهز به سنسور است و به محض رخداد حادثه‌ای، جریان آب را قطع می‌کند.

تقوی اضافه کرد: همچنین این سیستم در بازه زمانی از ۲ ثانیه یک بار تا یک بار در ماه فرآیند آبیاری را انجام می‌دهد و این سیستم برای همه آبیاری انواع مختلفی از گیاهان قابل استفاده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا