استان ها

حال خوب دریاچه ارومیه، نتیجه سپردن امور احیای دریاچه به مقامات استانی است

شبکه/آذربایجان غربی سخنگوی دولت گفت: حال خوب امروز دریاچه ارومیه، نتیجه اقدامات میدانی و سپردن امور احیای دریاچه به مدیرام استانی و بویژه استاندار آذربایجان‌غربی است.

علی بهادری جهرمی، جمعه ۲۴ فروردین در حاشیه جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره، این استقبال را نشانه علاقه مندی مردم به این دریاچه دانست و افزود: بارندگی‌های اخیر ، اهتمام ویژه دولت  و برنامه ریزی مناسب برای رها سازی حق آبه دریاچه و اتمام طرح‌های سخن افزاری  ، حال خوب دریاچه ارومیه و مردم منطقه را به ارمغان آورده است.

وی در ادامه با تاکید بر جلب مشارکت مردم در روند احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای احیای دریاچه، خاطرنشان کرد: در کنار اتمام طرح های سخت افزاری،  فاز نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه در سایه اهتمام و تعامل دستگاه‌های متولی و مشارکت مردمی محقق خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین پیگیری میدانی وضعیت دریاچه ارومیه را از نتایج مثبت سفرهای استانی رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: با تصمیم ریاست محترم جمهوری و دولت سیزدهم، مدیریت احیای دریاچه ارومیه میدانی شده و با انتصاب آقای معتمدیان به عنوان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، دیگر تصمیات برای احیای این دریاچه زیبا در تهران گرفته نمی شود .

به گزارش شبکه و به نقل از استانداری آذربایجان غربی، بهادری جهرمی سپردن مسوولیت دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به استاندار آذربایجان‌غربی را در روند اجرای مناسب برنامه های احیای دریاچه ارومیه موثر دانست و اضافه کرد: مدیریت خوب استانی، اهتمام دستگاه‌های متولی در کنار حمایت دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور محترم ، شرایط را بهبودی وضعیت دریاچه ارومیه فراهم کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا