اقتصادی

جهش اقتصادی در منطقە بانە و مریوان/ منطقه آزاد کولبری را مرتفغ می کند

شبکه/ کردستان دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد گفت: بانه و مریوان بسیار توانمند هستند و جهش اقتصادی خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

سعید محمد عصر امروز (9 اسفند) در سفر به آزاد بانه گفت: کردستان به ویژه بانه و مریوان از پتانسیل و قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است. مرز باشماق و سیرانبند.

وی گفت: با تشکیل منطقه آزاد، در صورت بهبود شرایط حمل و نقل عمومی و درآمد حمل و نقل عمومی، ایجاد امکانات و ارائه خدمات به رانندگان، فعالیت حمل و نقل عمومی در این منطقه جذب و افزایش می یابد.

محمد گفت: هم اکنون استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد مورد توجه مشاوران طرح جامع است.

او اضافه کرد: وی ادامه داد: فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی باعث ایجاد اشتغال بسیار خوبی در منطقه می شود و مشکلات بسیاری وجود دارد که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند و مشکلات کولبری که مردم این منطقه به آن تعلق ندارند حل خواهد شد.

محمد افزود: بسیاری از مشکلات این بخش با اشتغالزایی حل می شود و تولید و صادرات یکی از اساسی ترین مشکلات مناطق آزاد بانه و مریوان است.

وی گفت: در حال حاضر 2 هزار هکتار در بانه و 3 هزار و 200 هکتار در مریوان به عنوان مناطق آزاد تصویب شده و در اسرع وقت تعطیل و زیرساخت های لازم مهیا می شود.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به منطقه آزاد گفت: در سال 1300 حدود 50 میلیارد تن به این منطقه و در سال آینده حدود 1.2 میلیارد یورو پالایشگاه در بودجه 1601 برای همه نهادها برای همه نهادها در نظر گرفته شده است. برای هفت منطقه آزاد اعلام شده استفاده می شود که شامل

همانطور که محمد اشاره کرد: بانه و مریوان ظرفیت بسیار بالایی دارند و در سفر به این منطقه مقدمات کار و زیرساخت ها مهیا است و شاهد جهش اقتصادی خوبی در بانه و مریوان خواهید بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا