بین الملل

جهاد اسلامی: بازدارندگی اسرائیل در مقابل ایران پایان یافته است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، «توازن قدرت‌ها در جهان در حال تغییر است و آمریکا در بهترین وضعیت خود قرار ندارد و اسرائیل نیز نمی‌تواند بر منطقه سروری کند».

به گزارش شبکه، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد که جایگاه استراتژیک رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح در حال کاهش است و امروز اصول و قواعد جدیدی وجود دارد.

وی عنوان داشت که پاسخ ایران یک هشدار اولیه به رژیم صهیونیستی در منطقه بود و بازدارندگی اسرائیل در مقابل ایران پایان یافته است.

الهندی درخصوص جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت، غرب بر جنایت‌های اسرائیل در غزه و فلسطین سرپوش می‌گذارد و در آن مشارکت می‌کند، اما مرحله جدیدی وجود دارد که در حال شکل گیری است که نیازمند محاسبات مجدد است. غزه منطقه دردناک‌تر برای اسرائیل بوده و غزه وجهه اسرائیل را در هم شکسته است؛ چراکه رویارویی با گروه‌هایی بوده است که خودشان سلاحشان را با وجود محاصره تحمیل شده بر نوار غزه می‌ساختند.

الهندی خاطرنشان کرد: مقاومت پاسخ خود را ارائه داده است و موضع مقاومت در این خصوص شفاف است که عقب نشینی اسرائیل امری اساسی است و ممکن است که به تدریج صورت بگیرد و آتش بس نیز به صورت تدریجی انجام شود.

وی افزود، نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به یک جنگ بکشاند و ما زمان داریم تا اسرائیل درک کند که باید بها بپردازد.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا