اقتصادی

جزییات واریز پول به حساب سرخابی‌ها و زمان معامله سهام دو باشگاه

رئیس دفتر آماده سازی شرکت ها در سازمان خصوصی سازی جزئیات واریز به حساب زاغی و زمان انجام معاملات سهام بین دو باشگاه را اعلام کرد و گفت: وجوه تملک در حساب باشگاه است. اما از نظر قانونی مسدود شده است.

حسین امیر رحیمی در گفت وگو با شبکه، درباره پایان یافتن روند خرید سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس در 28 اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: صورت کامل است. پس از آن با کسر حدود 0.5 درصد از هزینه های قانونی صرافی ها و سازمان های فرابورسی و مجموع بیش از 2 میلیارد تومان به ازای هر باشگاه، افزایش سرمایه از محل مصرف سهام منتقل شد. ، به حساب هر دو باشگاه واریز شد. در واقع باشگاه ها باید حق عضویت را مستقیماً پرداخت می کردند، اما این کار را نکردند، بنابراین کمیسیون از حساب افزایش سرمایه کسر شد.

وی در ادامه گفت: پس از تصاحب، باشگاه طی نامه ای به فرابورس وجود مبلغ ناشی از افزایش سرمایه در حساب بانکی را تایید کرد و فرابورس نیز افزایش سرمایه دو باشگاه را در نامه ای به ثبت نام کرد. که ثبت نام انجام شد.» هر دو باشگاه در حال حاضر در این مرحله هستند. 72 ساعت پس از تایید سازمان ثبت، نماد در فرابورس باز شده و نماد باز شده و سهام مورد معامله قرار می گیرد. پس از آن بانک می تواند مبلغ بلوکه شده را برای هر دو باشگاه برداشت کند.

تشکیل یک نهاد نظارتی برای نظارت بر هزینه های کسب منابع.

مدیر آماده سازی شرکت ها و شرکت های سازمان خصوصی سازی از تشکیل کارگروه نظارت بر مصارف منابع در تملک ها خبر داد و افزود: برای اهداف انضباطی، ناظران باید نحوه استفاده از این منابع را در نظر بگیرند. در هر دو باشگاه این کار به چند دلیل انجام می شود. اول اینکه تابلوهای هر دو باشگاه ناقص است. دوم اینکه هر دو باشگاه بسیار گران و بدهکار هستند، بنابراین این هزینه ها برنامه ریزی و پرداخت می شود، نه در صورت پرداخت بدهی، بلکه اگر باشگاه با دیه روزانه و شرایط توسعه اش مشکل داشته باشد. سوم، جذب منابع از بازار سرمایه، یعنی سهامداران برای بهبود شرایط باشگاه، منابع را در اختیار هیئت مدیره قرار دهند. به همین دلیل، ما به دنبال بررسی نهادهای نظارتی هستیم که با وزارت ورزش و وزارت اقتصاد همکاری می کنند تا از نحوه استفاده باشگاه ها از این منابع حمایت کنند.

امیر رحیمی در پاسخ به این سوال که میزان منابع ناشی از تصاحب درآمد باشگاه چیست؟ 350 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد باشگاه پرسپولیس و 359 میلیارد تومان درآمد باشگاه استقلال. از این مبلغ قانوناً بر اساس مصوبه سازمان بورس برای مالیات، کارگزاری و … برای هر باشگاه حدود 2 میلیارد تن وصول شد. بقیه در حساب بانکی باشگاه است اما به طور قانونی مسدود شده است. نماد 3 روز پس از دریافت مجوز از موسسه باز می شود و می توانید این مبلغ را برداشت کنید اما پس از نصب مرجع ناظر این مبلغ مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا