جریمه ۷۲۵ میلیون دلاری متا برای رسوایی فیسبوک
شرکت متا پلتفرم با پرداخت 725 میلیون دلار برای حل و فصل دعوای دسته جمعی به دلیل رسوایی که به کمبریج آنالیتیکا و سایر شرکت ها اجازه دسترسی به داده های شخصی کاربران فیس بوک را داد، موافقت کرده است.
به گزارش ایزونا، این پیشنهاد که بعداً امروز به دادگاه اعلام شد، به شکایت سال 2018 توسط این گروه پس از افشای رسوایی فیس بوک پایان می دهد. فیس بوک به شرکت مشاوره سیاسی بریتانیایی کمبریج آنالیتیکا و سایر شرکت ها اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی 87 میلیون کاربر پلتفرم را داده است.
وکلای شاکیان، حل و فصل پیشنهادی را به عنوان بزرگترین طرح دعوی حقوقی در ایالات متحده توصیف کردند. این همچنین بزرگترین مبلغی است که متا باید برای رسیدگی به یک دعوی حقوقی دسته جمعی بپردازد.
در توافقی که باید توسط یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو تایید شود، مهتا اقرار به بی گناهی کرد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این معامله به نفع جامعه و سهامداران ما است. در طول سه سال گذشته، متا رویکرد خود را برای حفظ حریم خصوصی اصلاح کرده و یک برنامه جامع حفظ حریم خصوصی را اجرا کرده است.
کمبریج آنالیتیکا برای انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2016 کار کرد و به داده های شخصی میلیون ها کاربر فیس بوک برای شناسایی رای دهندگان برای اهداف مبارزاتی دسترسی داشت.
رسوایی کمبریج آنالیتیکا منجر به تحقیقات دولتی در مورد شیوه های حریم خصوصی متا و جلسه استماع کنگره ایالات متحده شد که طی آن مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، به شدت مورد انتقاد قانونگذاران آمریکایی قرار گرفت.
در سال 2019، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ادعا کرد که فیس بوک 5 میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال در مورد اقدامات حفظ حریم خصوصی این شرکت و گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد سوء استفاده از داده های کاربران پرداخت کرده است. موافقت با پرداخت 100 میلیون دلار برای تسویه حساب
تحقیقات دادستان کل ایالت ادامه دارد و این شرکت در حال مبارزه با شکایت دادستان کل واشنگتن دی سی است.
این توافقنامه به ادعاهای کاربران فیس بوک مبنی بر اینکه این شرکت قوانین فدرال و ایالتی را با اجازه دادن به توسعه دهندگان برنامه و شرکای تجاری برای استفاده گسترده از اطلاعات شخصی خود بدون رضایت، نقض می کند، پایان می دهد.
وکلای این کاربران گفتند: فیس بوک کاربران را گمراه می کند و این تصور را ایجاد می کند که آنها بر اطلاعات شخصی خود کنترل دارند، اما در واقع به هزاران نفر اجازه داده است که از خارج از شرکت به اطلاعات کاربران خود دسترسی داشته باشند.
بر اساس گزارش رویترز، فیسبوک ادعا میکند که در اطلاعاتی که کاربران با دوستان خود در این شبکه اجتماعی به اشتراک میگذارند، هیچ منافع مشروعی برای حفظ حریم خصوصی ندارد، اما در سال 2019، قاضی ناحیه ایالات متحده، وینس چابریا این دیدگاه را بسیار اشتباه تشخیص داد و با این شکایت موافقت کرد. دنبال کردن.
انتهای پیام