برترین های کسب و کارعمومی

تکنیک‌های موثر برای ایده‌پردازی در انیمیشن

امروزه تاثیر موشن گرافیک ها بر کسی پوشیده نیست.برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر محتوای ویدیویی، به ایده پردازی در موشن گرافیک خود بیشتر توجه داشته باشید.ویدئو های جذابی که می توانند به معنای واقعی کلمه کسب و کار شما را زیرو کنند. در قرن بیست و یکم بیشتر شرکت های بزرگ در بخش تبلیغاتشان، بخشی به نام موشن گرافیک دارند و سالیانه چندین محتوای بزرگ و جذاب برای کسب و کارشان درست می کنند.شاید شما مفهومی که با هزاران پست و استوری و ویدیو رئال و تبلیغات تلویزیونی قادر به بیانش نباشید را بتوانید در 1 دقیقه موشن گرافیک بیان کنید.

تکنیک های ایده پردازی و بهترین روش های ایده‌ پردازی| گروه نرم افزاری رامان صفر و یک

 

در این مقاله قصد داریم 5 راهکار برای ایده پردازی در موشن گرافیک را به شما بگوییم

دقت کنید درست است که اصولا موشن گرافی ها، موضوعی تازه و داغ در تبلیغات هستند، اما شما همیشه باید با ترند روز حرکت کنید. یک موشن گرافیست حرفه ای، همیشه نگاهش به دور و برش هست تا ببیند چگونه می تواند از موضوعات داغ روز، موشن درست کند. ایده هایی که می توانید از حوادث و اتفاقات روز بگیرید بی نهایت است. هر گوشه ای را نگاه کنید، اتفاق مهمی در حال رخ دادن است و آماده است تا در افتر افکت تبدیل به اثری هنری شود.

با این ترند های روز می توانید بسیار خوبی بسازید. تبلیغات نهایتا برای یک ماه هستند و سوژه های خبری هم می آیند و می روند. بسیاری از موشن کارها ترجیح می دهند برای این تیزر ها، سوار موج ها و هشتگ های روز توئیتر شوند.

البته نباید آش شله قلم کاری شود و همه ی ویدئو ها حول محور موضوعات روز باشند اما بهتر است بیشتر ویدیو ها مخصوصا ویدئوهای تبلیغاتی، با ترند روز یکی باشند تا تاثیر گذاری بهتری داشته باشند.این یک روش موثر ایده پردازی در موشن گرافیک می باشد.

موشن هایی با چاشنی طنز و البته خلاقانه بسازید. طنز مبحثی است که باید با آگاهی و حساب شده واردش شوید. شاید برای تیزر تبلیغاتی شرکتی اصلا لازم نباشد از طنز استفاده شود و در مورد دیگر اضافه کردن چاشنی طنز، راهی بهتر برای فهماندن مطلب باشد.

برای مثال فرض کنید می خواهید برای شرکتی راجع به یک کفش پیاده روی موشن درست کنید. بهتر است این تیزر با چاشنی طنز باشد. مثلا فردی که با پیاده روی زیاد پا درد گرفته اما برای سبدگردانی یک کارگزاری، شاید طنز مناسب نباشد!

طنز مفهومی است که می تواند ایده های زیادی به شما بدهد و در هر صورت مخاطب طنز را می فهمد و می پسندد و دوستش دارد.ایده هایی که با چاشنی طنز همراه است، از جمله محبوب ترین ایده پردازی در موشن گرافیک می باشد.

هیچ اشکالی ندارد اگر از دیگران ایده و الهام بگیرید. بسیاری از ما کمالگرا و البته کمی مغرور هستیم و نمی خواهیم به دیگران و انسان های بزرگ تر و بهتر از خود نگاه کنیم. دوست داریم همه و همه ایده ها ناب و خاص خودمان باشند. اگر اینگونه فکر می کنید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. در قرن بیست و یکم کمتر اثر هنری را می بینیم که خالص و ناب باشد. منتقد هنری اربیک فالند می گوید: “تمام ایده ها و قصه ها گفته شده”

شما چه بخواهید و چه نخواهید باید به دیگران، به آن هوش و ذوق های ناب دنیا نگاهی بیندازید تا بتوانید برای کارتان ایده بگیرید. منظورمان دزدیدن اثر شخصی نیست! بیشتر هنر، ادبیات، موسیقی و حتی صنعت و مهندسی هم با الهام گرفتن از دیگران شکل و توسعه پیدا کرده.

برای این کار بهتر است برترین های هر حوزه را پیدا کنید. ممکن است ایده شما از یک سریال آبکی نتفلیکس بیاید یا از بهترین موشن گرافی سال میلادی اخیر یا رمان پلیسی که در حال خواندنش هستید. مهم این است که به عنوان یک موشن کار، باید مدام به اطرافتان نگاه کنید.

البته منظورمان از اینترنت، وب گردی و اینستاگرام گردی های بیخود و بی جهت نیست. بلکه غرق شدن در فضای میلیون ها ایده است که می تواند به شما کمک کند. ما در اینجا به چند سایت خوبی که برای ایده پردازی در موشن گرافیک می توانید از آنها کمک بگیرید، اشاره می کنیم:

سایت پینترست با میلیون ها یوزر و هزاران موشن کار، می تواند منبع بسیار خوبی برای ایده پردازی در موشن گرافیک باشد. هر صفحه این سایت پر است از ایده های خارق العاده که منتظر شما هستند.

یکی از سایت های مورد علاقه موشن کاران است. مجموعه ای فوق العاده و به روز از آخرین دستاورد و کارهای هنری موشن کار ها. حتما پیشنهاد می کنیم برای ایده پردازی در موشن گرافیک خود، سری به این سایت بزنید

از سایت dribble می توانید برای گرفتن ایده در موشن گرافیک و یا برای طراحی لوگو، وب و پرینت استفاده کنید. اگر موشن کار تازه کار هستید، پیشنهاد می کنیم زمان زیادی را صرف جستجو در این سایت فوق العاده کنید

سایت معرکه cgsociety. برای سه بعدی کار ها نامی آشنا است و از نان شب برایشان واجب تر است.در این سایت، مفهوم ایده پردازی در موشن گرافیک را به صورت ملموس حس خواهید کرد.

نوستالژی همیشه و همیشه جواب می دهد. آن دوران خوش گذشته می تواند منبع الهام بسیار خوبی برای شما باشد. “آن قدیم” ها و این روز های عجیب امروز و قیاس آن می تواند در خیلی از مواردی که برای ایده پردازی در به مشکل خورده اید، به کمکتان بیایند.

سخن پایانیاین روزها با گسترش اینترنت و رشد روز افزون شبکه های اجتماعی و وابستگی فعالیت ها به فضای مجازی، انیمیشن نقش برجسته ای را در تبلیغات پیدا کرده است. حتی در سینما و تلویزیون هم علاوه بر برنامه های کودک، برای بزرگسالان نیز انیمیشن های جذاب و زیبا ساخته می شود؛ همچنین از موارد دیگر انیمیشن سازی می توان به بازی های کامپیوتری اشاره کرد که مخاطبین زیادی نیز دارد. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری و ساخت انیمیشن هستید توصیه می کنم در ایده شرکت کنید.

در ابتدای دوره با قسمت های مختلف ساخت انیمیشن (محتوایی، صوتی و تصویری) آشنا می شوید و سپس مهارت ها و نرم افزارهای مربوط به زمینه ای که می خواهید فعالیت کنید را یاد می گیرید.

ساخت انیمیشن یکی از رشته های بسیار پر طرفدار هم در ایران و هم در کشورهای خارجی می باشد؛ در چند سال اخیر نیز بازار ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار داغ شده است و به طبع آن نیاز به انیماتورهای حرفه ای هم در این بازار به شدت احساس می شود.

همچنین انیمیشن در ساخت برنامه های علمی آموزشی، جلوه های ویژه، انیمیشن ترکیب شده با فیلم، ساخت انیمیشن های کارتونی، ساخت محیط های شبیه سازی شده واقعی، ساخت بازی های کامپیوتری نیز کاربرد دارد.

در ادامه می خواهم دوره آموزش انیمیشن سازی و مطالبی که در این دوره آموزش داده می شود را برای شما معرفی کنم؛ تا انتهای مطلب همراه باشید.

درباره دوره آموزش انیمیشن سازی مدرسه هنری ایده

مدرسه هنری ایده با برگزاری دوره آموزشی جامع انیمیشن‌سازی، صفر تا صد ساخت انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی و مدلسازی را به هنرجویان آموزش می دهد. در این دوره نحوه کار بار نرم افزارهای انیمیشن سازی و تولید محتوای انیمیشن را به صورت حرفه ای یاد می گیرید.

مطالبی که در دوره انیمیشن‌سازی تدریس می شود

  • کارگاه طراحی کاراکتر
  • اصول و مبانی انیمیشن (Anime Studio)
  • فتوشاپ و فتوشاپ پیشرفته Adobe Photoshop
  • فیلمنامه‌نویسی
  • طراحی استوری بورد  story board
  • نقاشی دیجیتال
  •  انیمه استودیو
  • کارگردانی انیمیشن
  • طراحی کاراکتر و کاریکاتور
  • افترافکت و افترافکت پیشرفته Adobe After Effects
  • تدوین در نرم افزارهای Adobe Premier
  • Cinema 4D

هر یک از این مبحث ها توسط اساتید برجسته برگزار می شود و افراد بر اساس علاقه و میزان آشنایی خود می توانند در این دوره ها شرکت کنند؛ توجه کنید شما می توانید شهریه دوره را به صورت اقساطی نیز پرداخت کنید.

برای شرکت در این دوره آموزش انیمیشن سازی لزوماً نیازی به داشتن دانش قبلی از نرم افزارها نیست؛ تمام جزئیات رشته انیمیشن سازی از ابتدا و  به طور کامل در دوره  توضیح داده خواهد شد. همچنین طی دوره به منظور آمادگی شما برای ورود به بازار کار، بعد از هر مبحث تمرین هایی برای تسلط بیشتر به شما داده خواهد شد که به همراه استاد این تمرین ها را انجام خواهید داد.

نرم افزارهایی که در این دوره آموزش داده می شود

  • Photoshop
  • 3D Max
  • After Effects
  • Moho
  • Maya
  • Adobe Premiere
  • سایر ابزارهای  مورد نیاز

 

مراحل طراحی و ساخت انیمیشن چیست؟

با مهارت‌هایی که طی این دوره کسب می کنید می توانید هم به‌ صورت مستقل و آزاد یا به‌ صورت استخدامی، درمؤسسه‌های طراحی، شرکت‌های ساخت بازی‌های کامپیوتری و آژانس‌های تبلیغاتی کار کنید.مراحل تولید انیمیشن سه‌بعدی  را به طور کلی می توان در سه دسته پیش تولید، تولید و پس از تولید خلاصه کرد که هر کدام جزئیات متفاوتی دارند. در ادامه این سه مرحله را جهت آشنایی با اصول و مبانی انیمیشن سازی معرفی خواهیم کرد.

مرحله پیش از تولید

این مرحله پایه تولید انیمیشن است و طراحی اولیه، هر آنچه برای تولید نهایی انیمیشن نیاز است انجام می شود. سایر مراحل انیمیشن سازی بر اساس این مرحله پیش می رود.

جزئیات مرحله پیش تولید عبارتند از:

ایده پردازی

اولین قدم  در ساخت انیمیشن، یافتن ایده مناسب برای آن است؛ داستان اصلی انیمیشن، خلق کاراکترها، طراحی و … بر اساس همین ایده شکل می گیرند.

فیلم نامه نویسی

در مرحله بعدی بایستی ایده را در قالب داستان و فیلمنامه تهیه کنید؛ فیلمنامه در تعیین روند کلی کار کمک زیادی به شما می کند.

دیالوگ نویسی

برخی انیمیشن ها بی صدا هستند و برخی دیگر دیالوگ هایی بین شخصیت ها بر اساس فیلمنامه دارند؛ اگر ایده مبتنی بر گفت و گوی بین شخصیت ها باشد، دیالوگ نیز باید آماده کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا