تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید/ ما از کرونا سودی نبردیم

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید/ ما از کرونا سودی نبردیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی مهمترین خسارات وارد شده به تولیدکنندگان دستگاه های پزشکی را ذکر کرده و از مقامات خواسته است تا راه حلی پیدا کنند.

مجید روحی در گفت وگو با شبکه ، با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکل واحدهای تولیدی که از شیوع تاج آسیب دیده اند ، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و خسارات مالی و جانی گسترده ، ضربه ای ویرانگر برای همه مشاغل است. از تولید کنندگان دستگاه های پزشکی وارد شده است.

“برخلاف تصور عمومی که تاج موجب رونق صنعت تجهیزات پزشکی شده است ، درست است که سایر فعالان اقتصادی در بخش تجهیزات پزشکی به غیر از تجهیزات و ملزومات در بخش تاج ، منفی شده اند.

روحی افزود: “متأسفانه ، وعده های مقامات برای حمایت از نیروهای آسیب دیده توسط تاج به روشی قابل مشاهده و م notثر انجام نشد و آقایان فراموش کردند که 200 کلمه نصف نیست!”

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دستگاه های پزشکی مهمترین آسیب وارد شده به تولیدکنندگان در بخش غیر ویروس کرونا را به شرح زیر ذکر کرده است: امکانات بیمارستان را به بیماران ویروس کرونا اختصاص دهید و بستری شدن در بیمارستان غیر ویروس کرونا را کاهش دهید. این تمرکز کامل آژانس های دولتی بر روی مسائل مربوط به تاج و دستگاه تاج و همچنین موارد دیگر تولیدکنندگان را نادیده می گیرد. یک شبه را بدون حمایت تحویل دهید ، قانون بنویسید و با جهش تولید مخالفت کنید. روند ثبت سفارش مواد اولیه ، قطعات و قطعات در خط تولید تمدید شده و تولید متوقف می شود. تأخیر بانک مرکزی در واریز مواد اولیه و قطعات در گمرک و صدور کد تخصیص در برخی موارد همچنان در مورد تخصیص ارز و تغییرات کد تخصیص تعیین نشده است و مسئله پرداخت اختلافات را مطرح می کند. افزایش هزینه های حمل و نقل داخلی و بین المللی به دلیل کاهش حجم تجارت خارجی و کاهش تعداد پروازهای دارای کسری تجاری. کاهش نیروی انسانی برای کاهش سربار در دستگاه های غیرفعال یا نیمه غیرفعال یکی از مهمترین چالشهایی است که در ماههای اخیر با آن روبرو بوده ایم.

با وجود این مشکلات ، به گفته روحی ، مقامات باید کارگروه ویژه ای برای حل مشکل واحدهای تولیدی آسیب دیده تشکیل دهند ، در این میان ، سازمان ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و نمایندگان آنها استراتژی اجرای نقش ها را به دلیل مستقیم تماس با تولید کنندگان این نقش موثری در فرمولاسیون دارد.

وی ادامه داد ، “قبل از صدور و اجرای مصوبات و آیین نامه هایی که مستقیماً به تولید می پردازند تا از سیاست های غلط جلوگیری کرده و مسیرهای حمایت از تولید را نقض کنند و بنابراین موثر باشند ، باید از نظرات تخصصی و مشورتی این سازمان ها استفاده کنید.” تا حد ممکن منفی و مخرب. به این دلیل که بارها شاهد بوده ایم که عدم مشورت با بخش خصوصی ، صدور دستورالعمل های فوری و ایجاد زمان باعث خسارت های جبران ناپذیری به تولید شده است. از طرف دیگر ، لغو این بخشنامه ها نیز زمان زیادی می برد. بنابراین ، ضرر و زیان گران است و گاهی اوقات جبران خسارت وارده به تولید سالها محاسبه نمی شود.

روحی تأکید کرد: “ما باید جلسات مختلفی را با مقامات برگزار کنیم ، به طور مستقیم با سازمان های مختلف مانند ریاست جمهوری ، کمیته بهداشت کنگره و نهاد نظارت عمومی ارتباط برقرار کنیم و با صدور بیانیه و اطلاع رسانی به مقامات رسانه ای سعی در حل مشکلات تولیدکنندگان به طور صحیح داشته باشیم ، اما واقعیت این است که تلاش زیادی لازم است و بلاتکلیف است.

وی به تولیدکنندگان غیر کرونا کمک می کند ، بخشی از نقدینگی واحدهای تولیدی را با پرداخت مطالبات معوق در مراکز درمانی تأمین می کند و سپس بسته حمایتی رایگان را که راهکارهای نقدینگی و بخشش ، تأخیر و اقساط را فراهم می کند ، رسمی و اجرا می کند. بانک مرکزی ، بخش خاموش ، وزارت اقتصاد و دارایی ، وزارت بهداشت ، کار ، وزارت کار ، سازمان بودجه برنامه ، گمرک و اداره مالیات و غیره باید سریعتر در دستور کار قرار گیرند دریافت معوقه و ارائه تسهیلات ویژه از م institutionsسسات و وزارتخانه ها.

روحی افزود: “در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، دولت مستقیماً بخشی از حقوق ، بیمه و کارگر را برای جلوگیری از کاهش و تشویق تولیدکنندگان برای حمایت از تولید کنندگان در صورت ویروس کرونا به طور مستقیم پرداخت می کند.” ارائه وام های بدون بهره یا کم بهره به واحدهای برق نیز می تواند شکل دیگری از حمایت دولت باشد.

به گفته روحی در صورت عدم ارائه این محافظت ها ، می توانیم شاهد خاموش شدن بسیاری از واحدهای تولیدی پس از سرکوب تاج باشیم. مدت هاست که ما به عنوان نمایندگان سازندگان دستگاه های پزشکی در مورد این نتایج هشدار می دهیم و امیدواریم که مقامات بتوانند صدای سازنده را بشنوند و راه حل مشکلات سازنده را به شرح زیر ببینند: در اسرع وقت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا