بین الملل

توطئه رژیم صهیونیستی علیه نیروهای یونیفل

منابع لبنانی از توطئه رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفل) و پیشنهادها غرب با هدف تضعیف نقش این نیروها پرده برداشت.

به گزارش شبکه، یک منبع لبنانی گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الانباء» هشدار داد: «تلاش‌های بی‌وقفه‌ای از سوی اسرائیل در جریان است تا نیروهای یونیفل را در موقعیت رویارویی با محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، قرار دهد.»

وی گفت: اسرائیل در تلاش است تا به‌اصطلاح قواعد درگیری و شکل این نیروها را تغییر داده و از آنها به‌عنوان اهرم فشار بر یک طرف استفاده کند.

این منبع در ادامه فاش کرد: برخی از پیشنهاداتی که نمایندگان غربی در تلاش برای ترویج آن هستند، به نقش و کار نیروهای یونیفل می‌پردازد، به‌گونه‌ای که نقش آنها را تضعیف می‌کند و به طور کامل یا جزئی با بخش اجرایی قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: خطرناک‌ترین مسئله نیز این است که برخی نمایندگان غربی که کشورشان یکی از طرف‌های تشکیل‌دهنده یونیفل هستند، می‌گویند که نگران گسترش جنگ در جنوب لبنان و در نتیجه حوادثی هستند که ممکن است باعث خروج کلی یا جزئی این نیروها شود.

این منبع خاطرنشان کرد: رویکرد اسرائیل به توطئه علیه نیروهای یونیفل ناشی از پیشنهاد ایجاد یک منطقه حائل در داخل خاک لبنان به عمق سه تا ۱۰ کیلومتر است و این در حالی است که قوانین بین‌المللی در این باره روشن است و طبق آن، نمی‌توان منطقه حائل را صرفاً در داخل اراضی لبنان ایجاد کرد.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه)، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

فرانسه و برخی کشورهای غربی برای حل‌وفصل درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، اما حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا قبل از توقف جنگ غزه هیچ صحبتی درباره حل‌وفصل نمی‌کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا