علمی و پزشکی

توضیح سازمان غذا و دارو درباره علت عودت محصولات صادراتی کشاورزی از کشورهای مختلف

مدیر غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی توضیح داد.

به گزارش شبکه، دکتر فرامرز خدائیان گفت: سال هاست که محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر صادر می شود. روسیه و اوراسیا.” آنها نیز استانداردها و قوانین خاص خود را دارند که اخیراً تغییر کرده است.

وی افزود: در مورد فلفل دلمه و فلفل قرمز، چهار ماده سمی مورد استفاده در گلخانه های ایران در روسیه ثبت نشده است.

رئیس سازمان غذا و داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، وزارت بهداشت موظف به صدور گواهی بهداشتی (آفات، بیماری ها و علف های هرز) و گواهی ایمنی (سموم باقی مانده، فلزات سنگین، نیترات ها) است.

وی خاطرنشان می کند: تاکنون تنها عاملی که صادرکنندگان باید رعایت کنند ارائه گواهی بهداشت بوده است و هیچ الزامی برای گواهی ایمنی وجود ندارد. او گفت دو کشور توافق کردند که با بازدید و بازرسی مستقیم از محصولات این مشکل را حل کنند.

دکتر خدائیان بای گفت: همه کشورها دارای گواهینامه ایمنی محصول هستند و در برخی کشورها اهمیت موضوع متفاوت است. او گفت: او گفت: پس از واردات، مجوز گمرکی صادر می کنیم.

وی گفت: «هر کشوری بر اساس قوانین خود در مورد محصولات وارداتی عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه، بازگشت اخیر محصولات کشاورزی از کشورهای مختلف به دلیل وجود سموم و آلاینده ها نیست، بلکه با مشورت کشور صادرکننده در حال بحث بیماری ها و آفات گیاهی هستیم. “

طبق اعلام وزارت بهداشت غذا و دارو، وی در پایان متقاعد شد که عزیزانش نگران سلامت مواد غذایی داخل آن نخواهند بود و همکاران سازمان غذا و دارو برای نظارت بر کیفیت لازم با مسئولین مربوطه تعامل خواهند داشت. ما نسبت به این موضوع نه تنها برای مردم خود، بلکه برای مردم کشورهای دیگر نیز حساس هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا