اقتصادی

توسعه گردشگری سلامت با بخش خصوصی

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران گفت: بستر مناسب گردشگری سلامت باعث می شود بیماران کشورهای همسایه در قالب گردشگری سلامت به ایران سفر کنند.

به گزارش شبکه، با توجه به توسعه زیرساخت های پزشکی در سال های اخیر، بیماران زیادی از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات درمانی به ایران مراجعه کرده اند.

علاوه بر درآمد سفر این افراد، راه اندازی تخت های بیمارستانی برای افزایش تعداد بیمارانی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، از جمله طرح هایی است که دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار داده اند.

محمدرضا کرباسی، نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بین‌المللی ایران، در پنجمین نشست هماهنگی گردشگری سلامت دولت اسلامی، از توانایی بخش خصوصی در ارائه خدمات گردشگری سلامت به مسافران خارجی در یک دوره پنج ساله خبر داد. روند از آن زمان کند شده است.

به گفته وی، پس از سال 1393 به دلیل اختلافات سیاسی فزاینده بین ایران و عربستان از ترس برخی شیطنت ها و مشکلات اداری، همایش های سلامت در اتاق بازرگانی برگزار نشد.

معاون وزیر امور خارجه اتاق بازرگانی و صنایع ایران گفت: خوشبختانه امروز نشانه‌هایی از بهبود همکاری‌های ایران و عربستان مشاهده می‌شود و فضای منطقه در حال تثبیت است. پنجمین همایش گردشگری سلامت را برگزار می کنیم.

کرباسی تصریح کرد: مسئولان اتاق بازرگانی در نشستی با مسئولان کشورهای همسایه به توانمندی های گردشگری سلامت ایران اشاره کردند. کشور ایران اتباع این کشور را فراهم می کند.

وی گفت: تاجیکستان، افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و عراق کشورهای هدف اصلی ایران در این زمینه هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا