توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در تهران هوشمند

توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در تهران هوشمند

مدیرعامل ICT شهرداری تهران تأکید کرد که استفاده از فناوری های دیجیتالی و دگرگون کننده پیش نیاز حرکت به سمت شهر هوشمند است. مدیریت بهتر شهر

به گزارش شبکه ، محمد فرجود در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین المللی بلاک چین-ارزهای دیجیتال و اقتصاد جهان برای بحث در مورد کاربرد بلاک چین در شهر هوشمند و چشم انداز برنامه هوشمند تهران برای استفاده از آن غایب بود. این فناوری عنوان کرد: استفاده از فناوری های دیجیتالی و دگرگون کننده در شهرهای هوشمند پیش نیاز انتقال به یک شهر هوشمند است ، اما نباید هدف اولیه باشد. در تهران هوشمند ، استراتژی ما استفاده از جدیدترین فناوری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و مدیریت بهتر شهرمان است.

وی گفت که همه منابع و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه خدمات شهرهای هوشمند در سطوح مختلف الزاماً در اختیار شهرداری ها نیست و اجرای آنها مستلزم همکاری گسترده بین بخشی است. مرد تهران ، خدمات شهروندان دیجیتال ، خدمات برنامه ریزی شهری نیمه وقت ، تمرکز بر محله ، توسعه نوآوری ، حمل و نقل هوشمند ، مدیریت بحران ، آتش نشانی و برنامه های شهرهای هوشمند در زمینه هایی مانند مدیریت پسماند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با تاکید بر توجه ویژه به بلاک چین در مرحله دوم تهران هوشمند که از سال 1401 آغاز می شود ، گفت: ساختار لازم در این زمینه است و استفاده از فناوری بلاک چین در سومین برنامه توسعه تهران نیز ذکر شده است.

فرجود در شهرداری تهران گفت که راه اندازی پورتال های اسناد الکترونیکی و امضای دیجیتال راه را برای استفاده از بلاک چین هموار کرده است و شفافیت در سطح بسیار بالاتری نسبت به اسناد کاغذی است.

مهمترین کاربردهای بلاک چین در شهرداری ها

وی حوزه مالی ، بازارهای خالص و قراردادهای هوشمند را یکی از مهمترین کاربردهای بلاک چین در شهرداری ها عنوان کرد و گفت: با کمک بلاک چین ، راه های جدیدی برای تأمین مالی شهرداری ها و پاکسازی املاک و مستغلات با کمک توکن ها امکان پذیر است ، که تا کنون امکان پذیر نبود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات هنگام استفاده از بلاک چین در مدیریت شهرها این است که بازیگران حوزه بلاک چین با قوانین و فرایندهای نهادهای عمومی آشنا هستند و راه حل های خود را بر اساس آنها ارائه می دهند. به این پیچیدگی

فرجود فقدان قوانین دقیق در زمینه استفاده از بلاک چین را یکی دیگر از دغدغه های مدیریت شهر عنوان می کند: “توسعه خدمات بلاک چین در شهرهای هوشمند نیازمند فعالیت بین بخشی است و باید در زمینه شفافیت انجام شود.” باید در زمینه مدیریت شهری باشد.

وی اظهار داشت: وی امیدوار است طی چند سال آینده به دلیل اهمیت موضوعاتی مانند شفافیت مالی و تأمین مالی بر اساس روش جدید ، شاهد توسعه برنامه های کاربردی بلاک چین در شهرها باشیم. زمینههای مختلف.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا