بین الملل

توافق فرانسه و آمریکا برای بهره‌برداری از دارایی‌های مسدودی روسیه به نفع اوکراین

بر اساس نقشه راه فرانسه-آمریکا، بایدن و ماکرون توافق کردند که به کار برای انتقال سود از دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین ادامه دهند.

به گزارش شبکه، در این سند آمده است: «جو بایدن و امانوئل ماکرون، روسای جمهور آمریکا و فرانسه متعهد می‌شوند از تلاش‌های اتحادیه اروپا و گروه هفت برای پیشبرد سودهای فوق‌العاده از دارایی‌های مستقل روسیه به نفع اوکراین، مطابق با قوانین بین‌الملل و سیستم‌های حقوقی مربوطه و فرآیندهای تصمیم‌گیری، حمایت کنند.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس عملیات ویژه روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا و گروه هفت تقریبا نیمی از ذخایر ارز خارجی روسیه را به میزان حدود ۳۰۰ میلیارد یورو (۳۲۵ میلیارد دلار) مسدود کردند.

سران کشورهای عضو گروه هفت در نشستی به میزبانی ایتالیا در اواسط ژوئن درباره راه‌های پیشبرد تلاش‌های خود برای استفاده از دارای‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین بحث خواهند کرد.

این در حالی است که کرملین تاکید کرده است که هرگونه تلاش برای مصادره دارایی‌های روسیه به منزله دزدی و نقض قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا