اقتصادی

تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

شبکه/ خوزستان مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: دولت در مهرماه 1401 برای تامین آب شهر هدف تلاش می کند و گام های بسیار خوبی برای تحقق این هدف برداشته شده است.

داوود حری در نشست خبری امروز ۲۴ اسفند در اهواز گفت: طرح آبرسانی غدیر تقریبا تنها پروژه کشور و بزرگترین پروژه آبرسانی کشور با حدود 900 کیلومتر خط لوله است و یکی از 1200 روستای خوزستان با بیش از 12 شهر است.

به گزارش شبکه، وی افزود: بخش‌هایی از این خطوط واقع در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان هم‌اکنون فعال هستند و بخشی از آب مورد نیاز این شهرها را تامین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در خرداد 1401 شهرهای شوش و الوان نیز وارد این چرخه می شوند.

حوری بیان کرد: در حال حاضر آب پروژه غدیر به صورت مستقیم از سد کرخه ارسال می شود و تامین آب هم اکنون از سد کرخه است اما هدف اصلی برداشت آب از دز است.

بیش از 60 درصد آب اهواز از طرح غدیر تامین می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد پروژه غدیر توسعه یافته است، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب اهواز توسط این پروژه تامین می شود و درصد بیشتری از آب اهواز در زمان اجرای طرح غدیر تامین می شود. تکمیل شد.”

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: دولت در مهرماه 1401 برای تامین آب شهر هدف تلاش می کند و گام های بسیار خوبی برای تحقق این هدف برداشته شده است.

حوری گفت: منابع مالی سرمایه گذاری شده در این پروژه در سال گذشته با دولت قبل قابل مقایسه نبود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه گدیر تاکید دارند، گفت: آنقدر تاکید دارند که پروژه گدیر اولین پروژه وزارت نیرو است. انرژی برای اجرای آب در شهر هدف. به خوزستان برسند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر در خصوص سختی های بهره برداری از طرح غدیر گفت: برداشت های غیرمجاز، ایجاد شکاف در خطوط و … از جمله عواملی است که باعث ایجاد مشکلات اجرایی و همچنین کاهش کیفیت آب می شود.

حوری ادامه می دهد: آب شرب باکیفیت حق خوزستانی ها است و تلاش می کنیم آب با کیفیت تر دز را وارد چرخه آب غدیر کنیم.

وی افزود: شعار ما در طرح غدیر این است که علاوه بر کیفیت آب، پایداری کیفیت آب را نیز در نظر گرفته و تمام اقدامات لازم را برای اجرای صحیح این طرح انجام داده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا