اقتصادی

تقویت بازار بورس از اولویت‌های جدی دولت است

تقویت بازار سهام یکی از اولویت های جدی دولت است.

نایب رئیس وزارت اقتصاد با تأکید بر اینکه بازار سرمایه برای دولت و شخص رئیس جمهور بسیار مهم است ، گفت: “دولت بازار سرمایه را تقویت کرده و از سرمایه گذاران کوچک حمایت می کند.” ما باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و اطمینان حاصل کنیم که حوادث تلخ گذشته دوباره تکرار نمی شود.

به گزارش شبکه ، محسن رضایی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار اعضای جدید هیات مدیره بورس اوراق بهادار گفت: بازار سهام و صنعت یکی از منابع و منابع اصلی تامین مالی هستند. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در بازار سهام ، سرمایه اندک است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: 10 سال پیش 90 درصد بودجه پروژه ها و پروژه ها از بانک ها و 10 درصد از بازار سرمایه تامین می شد. می توان آن را تا 40 درصد افزایش داد.
رضایی هدف عضو جدید هیات مدیره بورس اوراق بهادار را باید افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی پروژه های بزرگ دانست و گفت: اولین شرط تحقق این هدف بازگرداندن و تقویت اعتماد مردم به سهام است. مبادله. بازار سرمایه. تقویت بازار سرمایه یکی از سیاستها و اولویتهای جدی رئیس جمهور و دولت برای بازگرداندن اعتماد عمومی به این بازار و ابزارهای مناسب سرمایه گذاری است.
وی در توضیح الزامات تقویت بازار سرمایه گفت: “اولین نکته در این راستا تعمیق بازار است.” در این راستا ، بازار اولیه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. افزایش و رشد ارزش بازار سرمایه ابتدا باید به ورود بنیادگرایان به بازار متکی باشد تا از ایجاد حباب جلوگیری کرده و ارزش بازار و بازده را واقعی تر کند.
وی گفت: “مردم سرمایه خود را بر اساس اعتماد در بازار سرمایه سرمایه گذاری می کنند و ما باید آن را با هزینه خود مدیریت کنیم.”
رضایی به اعضای جدید شورای عالی بورس گفت:
وی گفت: “گاهی اوقات سرمایه گذاران کوچک نیاز به داشتن نماینده در هیئت مدیره دارند ، زیرا ممکن است از منافع سرمایه گذاران بزرگ به خوبی محافظت نشود.”
این همایش با حضور سید موسی میرفیض فلاح شمس ، علی سعیدی ، احمد شعبانی ، رسول سعدی و علی امامی میبدی ، در مورد تقویت بازارهای اولیه ، تقویت نهادهای مالی ، اصلاح و بهبود ساختارها و زیرساخت های بازار سرمایه بحث و تبادل نظر کرد. به عنوان بخشی از استراتژی تقویت بازار سهام ، تنوع محصولات مالی مورد تأکید قرار گرفت.
اعضای شورای عالی بورس اوراق بهادار همچنین با تاکید بر اینکه باید از قابلیت های عدالت خواهانه به طور فعال استفاده کرد ، خاطرنشان کردند: ارزش عدالت خواهی بیش از 400 تریلیون تن است و تأثیر این سرمایه بر زندگی مردم قابل مشاهده و آشکار نیست. به مردم قدرت بیشتری می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا