علمی و پزشکی

تقویت اعتماد به نفس با ۶ راهکار مهم

اعتماد به نفس راهی برای مثبت اندیشی درباره خود و توانایی هایتان است، زمانی که همه چیز در حال فروپاشی است به سراغ شما می آید و در مواجهه با مشکلات قوی ترتان می کند. بزرگترین و موفق ترین افرادی که می شناسیم گاهی اوقات اعتماد به نفس پایینی دارند. مانند هر توانایی و مهارت دیگری، توسعه اعتماد به نفس شما نیازمند تمرین برای مدیریت آن است، اما زمانی که بتوانید خود را کنترل کنید، پیشرفت می کنید و زندگی به همین منوال پیش می رود. در این مقاله 6 راه برای افزایش اعتماد به نفس به شما پیشنهاد می کنیم. لطفا تا آخر با ما باشید

6 استراتژی حیاتی برای تقویت اعتماد به نفس

1. از زبان بدن به درستی استفاده کنید

زبان بدن همه نشان می دهد که آن شخص چقدر اعتماد به نفس دارد. از چهره افرادی که حتی نمی توانند خودشان را بپذیرند می توان فهمید! خود را به گونه ای نشان دهید که همه بدانند شما می توانید از پس هر موقعیتی برآیید و بر آن کنترل کامل داشته باشید. اگر به ظاهر خود اعتماد داشته باشید و از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید، نه تنها احساس می کنید که می توانید از پس هر کاری برآیید، بلکه دیدگاه دیگران را نیز تغییر خواهید داد و به توانایی های خود اعتماد خواهید کرد. صاف بنشینید و سرتان را بالا بیاورید و به آرامی شانه هایتان را به سمت عقب ببرید تا در راستای ستون فقراتتان قرار بگیرند. آرام نگیرید و در حین صحبت مستقیم به فرد مقابل خود نگاه کنید.

۲. درست لباس بپوش

وقتی خوب به نظر می رسید احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. انتخاب لباس و اکسسوری مناسب، سازماندهی زندگی و کار به گونه ای که با شخصیت شما سازگار باشد و احساس بهتر نسبت به خودتان، همگی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. لباس شما باید راهی برای نشان دادن موفقیت باشد. وسایل شخصی نشان دهنده شخصیت شماست، پس عاقلانه انتخاب کنید. یک لباس مناسب و زیبا که توجه دیگران را به خود جلب کند می تواند به شروع گفتگو کمک کند.

6 استراتژی حیاتی برای تقویت اعتماد به نفس

سه. جسورانه و جذاب صحبت کنید

یک سخنران عالی با اطمینان، ثبات و ریتم مناسب صحبت می کند. آنها یاد گرفتند که به جای کف زدن، قطع صحبت در حین سخنرانی، یا شمردن و مکث بین مکالمات، در صحبت کردن مؤثرتر باشند. اعتماد به نفس خود را با انتخاب لحنی جسور، جذاب و مودبانه ابراز کنید. این باعث افزایش عزت نفس شما می شود و باعث می شود خود را باور داشته باشید. برای جدی به نظر رسیدن، خیلی هیجان زده یا عصبی نشوید و زیاد نخندید. اگر مردم در شما احساس رهبری کنند، توجه بیشتری به صحبت های شما خواهند داشت.

4. مثبت فکر کنید و مثبت عمل کنید

سعی کنید به نیمه پر لیوان نگاه کنید و از افکار منفی دوری کنید، زیرا انرژی مثبت نتایج مثبتی نیز به همراه دارد. همیشه لبخند بزنید، بخندید، با افراد مثبت معاشرت کنید، نسبت به خودتان و اطرافیانتان احساس خوبی داشته باشید و اهداف و دستاوردهای روزانه خود را روی یک دفترچه یادداشت بنویسید. قدردانی و رضایت از تمام کارهای مثبتی که انجام می دهید باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش درونی شما می شود.

5. اهل عمل باشید

ایجاد اعتماد به نفس فقط به این نیست که خوب به نظر برسید، بلکه باید آن را خوب انجام دهید. در یک مهمانی یا رویداد اجتماعی با غریبه ها صحبت کنید یا کار یا پروژه ای را که معمولاً از آن می ترسید بپذیرید. اعتماد به نفس خود را تمرین کنید و اجازه دهید عزت نفس شما بخشی از وجود شما شود. تنبلی و حرکات فقط ترس و شک را به همراه دارد و عمل باعث افزایش اعتماد به نفس و شجاعت می شود. ترس ها و توانایی های خود را به عنوان تمرین ثبت کنید. بسیاری از مردم به شما می گویند که نقاط ضعف خود را جبران کنید، اما سرمایه گذاری روی نقاط قوت و پرورش آنها ایده خوبی است. سرمایه گذاری وقت و انرژی خود در موارد مثبت، اعتماد به نفس شما را می سوزاند و روز به روز آن را افزایش می دهد.

6. آماده سازی

به یاد داشته باشید: برنامه ریزی از کاهش عملکرد جلوگیری می کند. هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، احساس شایستگی بیشتری خواهید داشت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. آمادگی مانع از آن می شود که حوادث ناگهانی در زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. در مورد حرفه، رشته تحصیلی، اهداف و به طور خلاصه هر چیزی که منجر به موفقیت در زندگی می شود، بیاموزید. به عنوان آخرین مرحله قبل از شروع یک کسب و کار، به انتظارات و اهداف خود فکر کنید، اما زیاد جاه طلب نباشید. اهداف و وظایف بزرگ را به بخش های کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا