بین الملل

تعهد خلل ناپذیر ایران برای ریشه کردن تروریسم

گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین شبکه؛ حسین امیرعبداللهیان امروز (پنجشنبه) ۱۴ دی ماه در تماس تلفنی همتای پاکستانی در پی حمله تروریستی کرمان که ده‌ها شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح به همراه داشت، بر «تعهد خلل ناپذیر» ایران در ریشه کردن پدیده شوم تروریسم در همکاری و هماهنگی با دیگر کشورها تأکید کرد.

وی که پیش از این گفته بود که وزارت امور خارجه اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی خود را درباره عملیات تروریستی کرمان آغاز کرده، ضمن قدردانی از این تماس تلفنی و ابراز همدردی پاکستان، مبارزه با تروریسم را اولویت اساسی دو دولت ایران و پاکستان برشمرد.

حمله تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان که با واکنش‌ کشورهای مختلف در سراسر جهان همراه بود، از سوی نخست‌وزیر، وزیر خارجه و وزارت خارجه پاکستان هم به شدت محکوم شد. 

 

وزیر امور خارجه پاکستان جلیل عباس جیلانی که پیش از این در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به همتای ایرانی این اقدام را محکوم کرده بود، امروز (پنجشنبه) ۱۴ دی ماه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان بار دیگر این اقدام تروریستی را محکوم کرد و ضمن تسلیت به دولت و مردم ایران، از آمادگی کشورش برای ارائه هرگونه کمک به ایران خبر داد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا