اقتصادی

تصمیم جدید برای بازپرداخت بدهی‌های سرخابی‌ها

مدیر امور بنگاه ها و آماده سازی سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: تا 25 درصد از وجوه حاصل از تملک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صرف بازپرداخت بدهی های دو باشگاه می شود.

حسین امیررحیمی روز گذشته در گفت وگو با شبکه، از ارسال تاییدیه حسابرسی شده توسط باشگاه استقلال خبر داد و افزود: در مورد زمان بازگشایی سازمان فرابورس.”

او درباره باشگاه پرسپولیس هم توضیح داد. مشکل تهیه صورت‌های مالی پرسپولیس برطرف شده و این صورت‌های مالی اکنون در اختیار سازمان حسابرسی است که در صورت تایید این سازمان ظرف 10 روز می‌تواند نماد باشگاه را بازگشایی کند.

رئیس دفتر آماده سازی شرکت های سازمان خصوصی سازی توضیح داد: مشکل این است که باشگاه پرسپولیس درآمد مناسبی از اسپانسر دریافت نکرده یا درآمد باشگاه را به درستی شناسایی نکرده است. اگر این درآمد ثبت نمی شد، باشگاه ضرر می کرد و باشگاه در سال گذشته سیاه بود. تحقیقات و بررسی های بعدی حاکی از آن است که این موضوع قابل حل است و پرسپولیس می تواند درآمدهای خود را به طور کامل و دقیق در صورت های مالی شش ماهه خود منعکس کند.

35 درصد از وجوه پذیره نویسی صرف بازاریابی و تسویه بدهی می شود.

امیر رحیمی با اشاره به تشکیل کارگروه نظارت بر هزینه منابع در پذیره نویسی گفت: مدیرعامل هر باشگاه.» در واقع یک کارگروه جداگانه برای پرسپولیس و یک کارگروه برای استقلال تشکیل شد که هر باشگاه جلسه ای برگزار کرد و در این جلسه 10 درصد برای بازاریابی نماد و حداکثر برای بازپرداخت بدهی هر دو باشگاه. 25 درصد اختصاص یافت.

به عبارت دیگر، 35 درصد از کل منابع به دست آمده از طریق تملک فروخته و بازپرداخت خواهد شد. برای بقیه منابع، کمیته سرمایه گذاری باید طرح سرمایه گذاری را بررسی کند و تصمیم بگیرد که منابع در کجا استفاده شود.

بر اساس این گزارش، روند خرید سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس 28 اسفندماه سال گذشته با سود 350 میلیارد و 500 میلیون تومانی و استقلال 359 میلیارد تومان به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا