علمی و پزشکی

تشکیل شورایی ویژه دانشجویان ایرانی اوکراین/ وجود ۲۲۰ پروژه نیمه تمام بیمارستانی در کشور

وزیر بهداشت از تشکیل کمیته ارزشیابی و انتقال دانشجویان ایرانی در دانشگاه های اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 160 تختخوابی شهدای سلامت ملارد گفت: تولید مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بخشی از سلامت مردم، مواد غذایی مصرفی است. بسیاری از مشکلات و بیماری های قلبی عروقی ناشی از مصرف روغن است. وزارت ایمنی غذا و دارو مسئول بررسی کیفیت مواد غذایی است.

تصمیم در مورد محدودیت ها بر عهده ستاد ملی تاج گذاری است

وی در خصوص محدودیت‌های کرونا گفت: من به قوانین سخت‌گیرانه سال‌های گذشته مبنی بر عدم سفر اعتقادی ندارم زیرا همه کار و زندگی مردم با مشکل مواجه است، بلکه به این دلیل است که طرح مدیریت هوشمند کرونا در کره اجرا می‌شود. مثلاً در شهر سرخ باید از سالن های 30 درصد استفاده شود و زمان جلسات و تجمعات محدود باشد. تصمیم گیری در مورد محدودیت ها محدود به وزارت بهداشت نیست، بلکه توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ می شود.

وزیر بهداشت افزود: دیگر شاهد محدودیت های قبلی نیستیم و مردم باید زندگی خود را بگذرانند. واکسیناسیون شدت بیماری را بسیار کمتر می کند، بنابراین محدودیت های شدید دو سال گذشته دیگر ضروری نیست. تاکنون حدود 92 درصد از جمعیت بالای 18 سال یک دوز واکسن کرونا و حدود 85 درصد دوز دوم دریافت کرده اند که در اجرای محدودیت های هوشمند کمک زیادی کرده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: منابع مالی وزارت بهداشت شامل منابع پایدار مانند 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات دخانیات و درآمد اختصاصی است. هزینه ها به دلیل افزایش خدمات جاری و هزینه های درمانی بالاست و باید منابع بیمه ای برای پوشش مناسب تامین شود. درآمد ویژه وزارت بهداشت امیدوار است که با کاهش بیماری، درآمد ویژه تقویت شود، زیرا بیمارستان ها در دوران کرونا آسیب های زیادی را متحمل شدند.

وزیر بهداشت گفت: خوشحالم که امروز یکی از بیمارستان های داخلی با تجهیزات پزشکی روز دنیا را در منطقه فقیرنشین ملاد تهران افتتاح می کنم.

وزیر بهداشت گفت: شورای ارزیابی و انتقال دانشجویان دانشگاه اوکراین برای بررسی مدارک تحصیلی دانشجویانی که در اوکراین تحصیل می کنند و مایلند مهمان شوند و به طور خلاصه در دانشکده های پزشکی تحصیل کنند، در نظر گرفته شده است.

220 پروژه بیمارستانی نیمه تمام در کره وجود دارد.

به گزارش وب دا، وزیر بهداشت همچنین در مراسم افتتاحیه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت ملارد گفت: دولت سیزدهم تامین واکسن کرونا را سرلوحه کار خود قرار داد و وقتی از مردم کمک خواستند همه آمدند و بیشتر اماکن ورزشی، فرهنگی و مذهبی به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد و این نشان دهنده اعتماد مردم به جمهوری اسلامی ایران است. در حالی که در ایالات متحده حدود 62 درصد از مردم در برابر این ویروس واکسینه شده اند.

عین اللهی گفت: ویروس Omicron Wild در اکثر کشورها از جمله همسایگان ما تلفات زیادی را به همراه داشته است اما به لطف همکاری و مشارکت خداوند و مردم امروز کمترین تلفات بود. تا زمانی که برنامه ما مردمی باشد، در همه چیز موفق خواهیم بود.

وزیر بهداشت یادآور شد: نیروهای بهداشت و درمان کشورمان قهرمانانه تا جان و شهادت در کنار بیماران ایستاده‌اند و در ایران بر خلاف کشورهایی که مدعی پیشرفت هستند، هیچ‌گاه این بیماری به تأخیر نیفتاده است. ”

عین اللهی خاطرنشان کرد: برای تکمیل یک پروژه سلامت نیازمند کمک و همکاری همه نهادها هستیم. یکی از برنامه های دولت و وزارت بهداشت رسیدگی به مناطق حاشیه نشین است. ما در کشورمان در حوزه عدالت سلامت مشکل داریم و باید بی عدالتی را کاهش دهیم.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران پروژه های بهداشتی نیز در حال بررسی است. 220 پروژه بیمارستانی نیمه تمام در سطح کشور داریم که باید سریعاً تکمیل شود. بیمارستان شهدای سلامت ملاد دومین پروژه راه اندازی شده توسط دولت پس از بیمارستان رباط کریم است و نشان دهنده اولویت پروژه بیمارستانی وزارت بهداشت به ویژه در استان تهران است.

وزیر بهداشت گفت: از زمان انقلاب تاکنون در حوزه‌های مختلف گام‌های بلندی برداشته‌ایم که مهمترین آن پزشکی است. در دوران قبل از انقلاب به نظر می رسید غربی ها و آمریکایی ها از ما حمایت می کردند، اما در دنیای پزشکی حداقل چیزی داخلی وجود نداشت و پزشکان و لیسانس های پاکستان، هند و بنگلادش برای دریافت خدمات پزشکی و دریافت خدمات از دکتر و لیسانس استفاده می کردند. بسیاری از بیماران به خارج از کشور رفتند و ما از حداقل امکانات پزشکی محروم شدیم.

وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب وابسته بودیم، اما پیشرفت نمی‌کردیم و حداقل در داخل کشور متخصص نبود، اما امروز با وجود تحریم‌ها و فشارها، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب قدرت است. در این مدت بیش از سه برابر شده است، اما مراقبت های بهداشتی توسط نیروی داخلی اختصاصی و متخصص ارائه می شود: اکنون در هر استان دانشکده های پزشکی وجود دارد، بیش از 250000 دانشجوی پزشکی، 20000 هیئت علمی، 1000 بیمارستان، 150000 تخت و 800 مرکز تحقیقات بهداشتی وجود دارد.

وی گفت: امروز در حوزه سلول های بنیادی در رتبه 5 برتر دنیا قرار داریم و جهش های زیادی در بیوتکنولوژی و حوزه های مختلف پزشکی داشته ایم و زیرساخت های حوزه سلامت بیشترین حمایت ها را دارد. برای یک انقلاب.» وزارت بهداشت در سال 1365 تأسیس شد و در آن به آموزش نیرو، ایجاد شبکه‌های بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات لازم برای خدمات رسانی حتی به دورافتاده‌ترین مکان‌ها می‌پردازد.

وزیر بهداشت گفت: در دوران دفاع مقدس غرب و متجاوزان برای نابودی جمهوری اسلامی به ایران حمله کردند اما مردم و جامعه پزشکی به صحنه آمدند و ایستادند. حملات شیمیایی ناجوانمردانه دشمن را حتی در بیمارستان های صحرایی هم فراموش نکرده ایم، اما جامعه پزشکی حماسه های زیادی خلق کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا